שיבושים קשים בנמל דמיאטה

תושבי העיר דמיאטה מוחים על המשך הפעלתו של מפעל פטרוכימיים מזהם ומסוכן והם הטילו מצור על הנמל; השיבושים הסבו נזקים במיליונים ואתמול, יום שבת הופסקה כמעט לחלוטין תנועת האוניות מהנמל ואליו


00:00 ,13.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

שיבושים כבדים פוקדים את נמל דמיאטה בשלושת הימים האחרונים עקב מצור על הדרכים המובילות אל הנמל וממנו אותו הטילו תושבי האזור המוחים על המשך הפעלתו של מפעל מזהם בסביבה והכוונה להרחיבו.

 

הגנרל ימיה אבראהים פליפל נשיא רשות נמל דמיאטה מסר כי השיבושים הסבו נזקים במיליונים לנמל וכי אתמול יום שבת הופסקה כמעט לחלוטין תנועת האוניות מהנמל ואליו ונמנע מ-35 אוניות מלהיכנס לנמל ואילו 17 אוניות תקועות בנמל עקב חוסר יכולת לפרוק אותן.

 

תושבי העיר דמיאטה הטילו מצור על הנמל מזה שלושה ימים במחאה על המשך העבודה במפעל הפטרוכימיים "אגריום" בעיר ראס אלבר הסמוכה, מוצא הנילוס אל הים התיכון, הנחשב למפעל מזהם את הסביבה ופוגע בבריאות התושבים. הבכיר המצרי הבהיר כי המשך המצור על הנמל יביא להטלת קנסות השהייה ואחסנה על היבואנים, דבר אשר יחייב אותם לייקר את מחירי המוצר הסופי בשוק המצרי.

 

במקביל, דיווחה התקשורת המצרית כי כוחות ביטחון פנים ומשטרה צבאית נערכים על מנת להתערב ולהסיר את חסימות התושבים על הכבישים הראשיים באזור.