שופט פדראלי במדינת פלורידה קבע את 21 בדצמבר כתאריך היעד להגשת תביעות פיצויים נגד חברת Tote Services, הבעלים של אוניית המטען "El Faro", שטבעה בתחילת אוקטובר במהלך סופת הוריקן ליד בהאמה, באירוע בו ניספו כל 33 אנשי הצוות של האונייה.
מדובר בחוק ימייה מהמאה ה-19, שהוחל בעקבות פנייתה של Tote לבית המשפט, בבקשה להגביל את גובה סכומי הפיצויים שיכולות מספחות הניספים לדרוש.
על פי החוק, ניתן להכיל אותו אך ורק על משפחות התובעות פיצויים בטענה שהאונייה לא היתה מצב כשיר להפליג, ובכך לסתור את הטענה המרכזית של חברת הספנות, שכוח הטבע בלבד הוא שגרם לתביעת האונייה. הטענה המרכזית של החברה היא שגורלה של הספינה נחרץ כאשר היא איבדה את כוח ההנעה שלה כשהפליגה קרוב לעין הסערה.
במידה ותתקבל טענת החברה, הרי שהחוק הימי יגביל את גובה תביעות פיצויים בנוגע לערך הספינה ו/או שווי המטען. מוקדם יותר ביקשה החברה מבית המשפט להגביל את גובה התביעות בנוגע לערך עד ל-15 מיליון דולר בלבד.
עו"ד המייצג מספר ממשפחות אנשי הצוות טען כי בבית המשפט יוכח כי Tote ידעה שה"El Faro" היתה במצב שאסור היה לה להפליג ועם זאת היא שלחה אותה לנתיב בו עבר הוריקן חואקין.