עיתונות זרה: אנשי ביטחון ישראלים תומכים בפתיחת אש חיה לעבר פיראטים במפרץ עדן

איש ביטחון ישראלי ומומחה לאבטחה בתחום הספנות ממליץ להציב עד ארבעה שומרים חמושים בירכתי האוניה בעת מעברה בקרבת החוף הסומלי. האו"ם: נשיאת נשק חם תגרום להסלמה באלימות


00:00 ,28.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

איש ביטחון ישראלי ומומחה לאבטחה בתחום הספנות ממליץ להציב עד ארבעה שומרים חמושים בירכתי האוניה בעת מעברה בקרבת החוף הסומלי. האו"ם: נשיאת נשק חם תגרום להסלמה באלימות
 
על פי פרסומים בעיתונות זרה, יגאל חסון, איש ביטחון ישראלי ומומחה לאבטחה בתחום הספנות, ממליץ כי צלפים יוצבו בירכתי האוניות המפליגות במפרץ עדן ויירו לעבר פיראטים המנסים להשתלט על אוניות במפרץ עדן, וזאת בניגוד לעצת ארגון האו"ם הקורא להשתמש באקדחי קול בלבד ולהימנע ככל הניתן ממגע עם החוטפים וזאת על מנת למנוע הסלמה באלימות במפרץ עדן.
 
על פי דיווח סוכנות הידיעות רויטרס, חסון מאמין כי תקיפת הפיראטים הינו חלק מפתרון כולל שצריך להיות מיושם באמצעות צי האוניות הבינלאומי שפועל באזור, ובאמצעות מרכזי תמיכה שיעניקו תמיכה לקריאות חירום של אוניות הנתונות תחת תקיפה של פיראטים. כי הדבר ישפר את המצב ויעניק לצי הבינלאומי שליטה.
 
חסון טוען כי כאשר צוות על אוניה נתקל בירי של פיראטים עליהם להשתמש ברובים ארוכי טווח ולחדול מהשימוש ברובים קצרי טווח. לדבריו, מיקומם של שניים עד ארבע שומרים חמושים ומאומנים בירכתי האוניה יכולה למנוע את חטיפתה של כל אוניה. חסון הוסיף כי על הצלפים לירות בפיראטים על מנת להרוג, וזאת במקרה והפיראטים חמושים.
 
לדברי חסון, ניתן להעסיק שומרים חמושים בזמן הפלגות האוניה בקרבת חופי סומליה לתקופה של שבוע בתעריף יומי של 400 עד 500 דולר ליום לשומר.
 
לטענת המשרד הבינלאומי לספנות, שומרים חמושים על גבי האוניות יגרמו להסלמה באלימות וכי צוותי אוניה אשר ייפלו בשבי יזכו לקבל יחס רע בהרבה מהקובל עד כה.