עיתונות זרה: סנקציות חדשות יאסרו עגינת אוניות איראניות בנמלי אירופה

האיחוד האירופי מתכוון להטיל בחודש הבא סנקציות על איראן שמשמעותו, בין היתר, חרם מוחלט על אוניות החברה האיראנית IRISL


00:00 ,27.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

האיחוד האירופי מתכוון להטיל בחודש הבא סנקציות על איראן שמשמעותו, בין היתר, חרם מוחלט על אוניות החברה האיראנית IRISL
 
על פי פרסומים בעיתונות זרה, האיחוד האירופי מתכוון להטיל בחודש הבא סנקציות על איראן שמשמעותו, בין היתר, חרם מוחלט על אוניות החברה האיראנית IRISL Islamic Rebublic of Iran Shipping Lines שמשמעותו איסור מוחלט שימנע למעשה מאוניות חברת הספנות הלאומית של אירן כניסה לכל נמלי אירופה.
 
עוד נמסר כי מוסדות האיחוד בבריסל עדיין שוקדים על ניסוח התקנות המחמירות שבכוונת האיחוד להטיל על אירן וכי ניסוחם המדויק צפוי להתפרסם ב-26 ביולי.
 
נזכיר כי ארה"ב פרסמה סנקציות נוספות במהלך יוני ונקבה בשמותיהם של 41 יישויות איראניות כגון בנקים, חברות תעשייה וחברות לייצור אמצעי הגנה עימן אסור לקיים יחסי סחר. 
 
מחברת הייעוץ קלייד ושותפים נמסר כי אם אכן האיחוד האירופי יכריז על סנקציות כנגד חברת הספנות האיראנית משמעות הדבר היא כי זו תהיה עבירה על החוק להכניס את אוניות החברה לתוך נמלי אירופה.
 
יחד עם זאת, קיימות מספר תהיות כיצד חרם מוחלט יעבוד בפועל. מומחה לביטחון הצביע על העובדה כי קיימת האפשרות לחכור אוניות. "אם אירן תהיה מעוניינת להמשיך ולייצא סחורה, הדרך היחידה לעשות זאת היא להטיל חרם על כל האוניות היוצאות מאירן. אך כיצד ניתן לדעת איזה מטען יש על האוניה ומאין הוא מגיע לפני שמפיקים את המניפסט?". המומחה תהה בנוסף מי יפקח על נושא אכיפת החרם וכיצד.
 
בינתיים נמסר כי סוכני האונייה שפועלים עם חברת הספנות האיראנית IRISL הורו לספקי השירות שלהם לשתף פעולה עם רשויות המכס בכל היעדים אליהן מגיעות אוניות החברה.