צים בוחנת פקידת נמל טילבורי כחלופה לפליקסטאו

משלחת של בכירים מנמל טילבורי ציינה בפני החברה ולקוחותיה כי הנמל מציע יתרונות ברורים לרבות הקירבה לעיר לונדון וכן מיקומו במפרץ טבעי המוגן בפני הרוחות העזות. צים: נציגי הנמל אכן ביקרו בישראל והציגו יתרונותיו


00:00 ,29.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת של בכירים מנמל טילבורי ציינה בפני החברה ולקוחותיה כי הנמל מציע יתרונות ברורים לרבות הקירבה לעיר לונדון וכן מיקומו במפרץ טבעי המוגן בפני הרוחות העזות. צים: נציגי הנמל אכן ביקרו בישראל והציגו יתרונותיו
 
בכירים מנמל טילבורי באנגליה, הסמוך ללונדון, הגיעו בשבוע שעבר לביקור בישראל ונועדו עם בכירים בחברת צים, כמו גם עם לקוחות מרכזיים, על מנת להציע פקידה בנמל טילבורי כחלופה לפקידת נמל פליקסטאו, וזאת במסגרת השירות השבועי של החברה ל- Continent & UK East Coast.
 
למערכת PORT2PORT נודע כי בימים האחרונים נערכו מפגשים אצל לקוחות בולטים בקו Continent & UK East Coast, בהם לקחו חלק אנשי צים, מלווים בנציגי חברת Tilbury Container Service(TCS), במהלכם הוצגו היתרונות בנמל טילבורי והועלתה האפשרות למעבר האפשרי לפקידה בנמל טילבורי.
 
כאמור, מדובר בשירות Continent & UK East Coast המציע פקידה בנמלי אשדוד – חיפה – פליקסטאו – אנטוורפן – רוטרדם – המבורג – אלכסנדריה – לימסול – אשדוד – חיפה.
 
בכיר המשלחת מקרב אנשי נמל טילבורי שביקר בישראל, מייק גיבסון - מנכ"ל חברת TCS, אמר בפגישותיו עם לקוחות כי נמל טילבורי מציע יתרונות ברורים לרבות הקירבה לעיר לונדון וכן מיקומו במפרץ טבעי המוגן בפני הרוחות העזות – יתרון ברור לעומת נמל פליקסטאו המושבת, בממוצע, כחודש בשנה בשל הרוחות העזות הפוקדות את המקום.
 
נציגי חברת TCS טענו בפגישותיהם כי הנמל יכול לספק שירות עדיף ליצוא החקלאי שמגיע מישראל וכי השירותים הפועלים בנמל זמינים וגמישים בהרבה מהשירותים המקבילים בנמל פליקסטאו. לטענתם, הנמל ערוך גם לתת שירותי הובלה יבשתית טובים יותר ללקוחות.
 
לדברי גורמים המעורים בנושא, ההחלטה האם להעדיף פקידה בטילבורי על פני פליקסטאו, נמצאת בבחינה, אך ייתכן וההחלטה על מעבר לנמל טילבורי תתקיים כבר בימים הקרובים והמעבר עצמו ייצא לפועל תוך ארבעה – חמישה שבועות.
 
חברת TCS נמצאת בבעלות של שלוש חברות מרכזיות בעולם לניהול נמלים: DP World, חברת ABP Associated British port וכן חברת Forth Ports. מסופי החברה ממוקמים על נהר התמזה בסמיכות לכביש M25 הטבעתי המקיף את לונדון ונמצאים במרחק פחות מ-30 מייל ממרכז לונדון. כמו כן יש למסופי החברה קו ברזל פרטי וכן שירותי מעברות פנימיות לטובת הפצת המטענים במרכזים מסחריים בולטים ברחבי בריטניה ומעבר לה. נציין עוד כי נמל טילבורי נחשב לנמל המוביל בבריטניה מבחינת הטיפול במטענים מבוקרי טמפרטורה ומתגאה ביחסי עבודה טובים במיוחד עם רשויות המכס ונציגי משרד הבריאות.
 
מחברת צים נמסר בתגובה כי "צים בוחנת כל הזמן אופציות לשפר את השירות ללקוחות ולהוזיל עלויות. אכן, נציגים של נמל טילבורי ביקרו בארץ להציג את היתרונות של הנמל".