צים מקבלת את אוניית הענק הראשונה

עידן עופר, יו"ר צים: "העולם הכלכלי משתנה ושוק הספנות בפרט, ועם תום המשבר עלינו להיות ערוכים עם צי אוניות מתאים כדי לענות על דרישות השוק העולמי"


00:00 ,13.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

צים קיבלה לידיה את ה"מגה" אניה הראשונה מתוך 12 אניות ענק שהוזמנו. עידן עופר, יו"ר צים: "העולם הכלכלי משתנה ושוק הספנות בפרט, ועם תום המשבר עלינו להיות ערוכים עם צי אוניות מתאים כדי לענות על דרישות השוק העולמי".
 
צים שירותי הובלה משולבים בע"מ מקבלת היום את האניה Zim Los Angeles- הראשונה מבין 12 אוניות ענק החדשות (Mega Vessels) בעלת כושר הובלה של 8400 TEU.
 
כאמור, האניה Zim Los Angeles היא אוניית הענק הראשונה בבעלות החברה, ובעקבותיה תימסר לחברה בעוד כשבועיים האניה Zim Djibouti. אוניה זו, בעלת יכולת הובלה של 10,000 TEU, תהיה אוניית צים הגדולה ביותר – כפולה בגודלה מאונית-הדגל הנוכחית של צים.
 
עידן עופר, יו"ר צים, התייחס לנושא ההצטיידות ואמר: "העולם הכלכלי משתנה ושוק הספנות בפרט, ועם תום המשבר עלינו להיות ערוכים עם צי אוניות מתאים כדי לענות על דרישות השוק העולמי".
 
שתי האוניות יפעלו בקווים בהם קיים שיתוף פעולה עם "הברית הגדולה" (Grand Alliance), בשרות PNX - Pacific Northwest Service– בין מזרח אסיה לחוף המערבי של ארה"ב וקנדה, ויספקו שרות יעיל וכדאי ללקוחות צים.  
 
רפי דניאלי, מנכ"ל צים: "האוניות החדשות מהוות פריצת דרך בצי של החברה. הן גדולות באופן ניכר מהאוניות האחרות שבבעלותנו, ולפיכך מסוגלות להוביל יותר מכולות ביעילות גדולה יותר באופן משמעותי. קבלת האוניות תהווה תשתית למיצובה של צים כחברה מובילה בשנים הבאות".
 
דניאלי הוסיף: "יש לנו שותפות איתנה עם ה- Grand Alliance. כניסת שתי האוניות החדשות לשירות תהיה הסכם שיתוף הפעולה השמיני עמם," אמר רפי דניאלי. "השותפות עם הGA  התאפשרה על בסיס תכנית ההצטיידות של החברה, ומהווה נדבך אסטרטגי בתוכנית הייצוב וההבראה של החברה". 

 

שתי האוניות, שנבנו במספנות Hyundai-Samhoבדרום קוריאה, יאפשרו לצים להמשיך להציע שירות שבועי קבוע בקו זה תוך הרחבת הפרישה באמצעות פקידת נמלים נוספים באסיה ובצפון אמריקה.
 
להלן פרטים נוספים על האניות:
 
Zim Los Angeles
יכולת הובלה: 8440 TEU
משקל Deadweight: כ- 108,574 טון
כמות הברזל בבניית האוניה: 33,000 טון
יכולת הובלת מכולות קירור: 700 מכולות 40 רגל (500 על הסיפון ו-200 במחסנים)
מהירות: 25.6 קשר
 
Zim Djibouti
יכולת הובלה: 10,062 TEU
משקל Deadweight: כ- 116,440 טון
כמות הברזל בבניית האוניה: 37,900  טון
יכולת הובלת מכולות קירור: 800 מכולות 40 רגל (600 על הסיפון ו-200 במחסנים)
מהירות: 25.8 קשר