ראש עיריית אשדוד: "אסור לעצור את הפיתוח בנמלים"

אינג' צבי צילקר ציין במהלך פורום שולחן עגול כי "אסור לעצור את הפיתוח בנמלים- הפיגור בתשתיות מסכן את התחרות". סגיס: "פוטנציאל הגידול הכלכלי של סחר החוץ בישראל מוערך ב-5%-8% בשנה"


00:00 ,12.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

אינג' צבי צילקר ציין במהלך פורום שולחן עגול כי "אסור לעצור את הפיתוח בנמלים- הפיגור בתשתיות מסכן את התחרות". סגיס: "פוטנציאל הגידול הכלכלי של סחר החוץ בישראל מוערך ב-5%-8% בשנה"
 
עיריית אשדוד בשיתוף הנהלת חברת נמל אשדוד ערכו ביום ב' האחרון, את פורום השולחן עגול בנושא חשיבות פיתוח שלב ב' בנמל אשדוד מההיבטים הלאומים, הכלכליים והמסחריים. בפורום השולחן העגול השתתפו אינג' צבי צילקר, ראש עיריית אשדוד, שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, ראשי תעשייה וביניהם, איסטריק יצחק, מנכ"ל ארבל פלדות (2004) בע"מ, דני חן, מנכ"ל כי"ל דשנים דביר אבינועם מנכ"ל אריזות שינוע הובלה בע"מ ברק גד מנהל מהדרין תנופורט יצוא שותפות מוגבלת, שוקי קוצ'ינסקי, מנכ"ל ערד תעשיות טקסטיל בע"מ ועוד.
 
במסגרת זו ציין ראש העיר אשדוד, אינג' צבי צילקר, כי "אסור לעצור את הפיתוח בנמלים הפיגור בתשתיות מסכן את התחרות וצריך להקדים את לוחות הזמנים. במישור הלאומי, יש להגדיל את ההשקעה בתשתיות בצורה ניכרת ואין לחשוש אף מיצירת עודפי תשתיות, על מנת שאלו ישמשו כבסיס לתחרות שבסופו של דבר תטיב עם הצרכן". 
 
"פיתוח נמל אשדוד יאפשר יצירת איזון בהיצע הרציפים בין הנמלים, ויאפשר הגדלת דרגות החופש של הנמל בעיתות של מצבי חירום (כגון מלחמה)", הוסיף צילקר.
 
שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד ציין כי, "פוטנציאל הגידול הכלכלי של סחר החוץ בישראל מוערך ב-5%-8% בשנה, המשמעות היא הכפלת כמות המכולות תוך עשור. המגמה העולמית לשימוש באוניות גדולות יותר מגביר את הצורך בעורף תפעולי שייתן  פתרון לוגיסטי לאחסון.