הקלה במס קנייה ליבוא טרקטורי משא ורכבי שטח

התיקון בצו תעריך המכס מקל על חיי היבואנים, היות והוא בא לקבוע מס קנייה מופחת לגבי העתיד וכן מס קנייה מופחת לתקופת הביניים


10:49 ,27.01.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחרונה פורסם תיקון חשוב לצו תעריף המכס בנושא הטלת מס קנייה על טרקטורי משא ורכבי שטח.

 

התיקון בא להקל על חייהם של יבואני טרקטורי משא, היות והוא בא לקבוע מס קנייה מופחת לגבי העתיד וכן מס קנייה מופחת לתקופת הביניים (חצי השנה האחרונה).

 

במסגרת התיקון, יבוטלו פרטי המכס שהתייחסו לטרקטור משא במסגרת פרט 87.03 (כלי רכב להובלת נוסעים), ויתווספו פרטי מכס חדשים לטרקטור משא במסגרת פרט 87.04 (כלי רכב להובלת טובין).

 

פרטי המכס החדשים יתייחסו לטרקטור משא המונע במנוע דיזל (פרט 87.04-2130) שיהיה חייב במס קנייה מופחת של 12% וטרקטור משא המונע במנוע בנזין (פרט 87.04-3140), שיהיה חייב במס קנייה מופחת של 30%. סיווג כלי רכב בפרטי מכס אלה ותשלום המיסים בשיעורים אלה יהיה רק כלפי יבוא עתידי, מהיום ואילך.

 

יחד עם זאת, על מנת להקל על חייהם של יבואנים טרקטורים משא, התיקון ייכנס לתוקף באופן רטרואקטיבי החל מ-1 ביוני 2013, ובתקופת הביניים שבין 1 ביוני 2013 ועד 22 בינואר 2014, יהיו טרקטורי המשא משני הסוגים חייבים 12% ו-30%, בהתאם לשיעורי המס שיוטלו רק כלפי יבוא עתידי.

 

כמו כן, התיקון קובע כי על מנת לסווג כלי רכב בטרקטור משא עליו לעמוד בפרמטרים המהותיים כדי להיחשב כטרקטור משא (נע על 4 גלגלים, משקלו עד 1.5 טון, בעל משטח הטענה המיועד לגרירה והובלה, וכו'), למעט רישומו בידי משרד התחבורה ככזה.

 

באשר לרכבי שטח, שחייבים במס קנייה מופחת של 50%, הוחלט להרחיב את הגדרתם כך שתתייחס לכלי רכב בעלי נפח מנוע של עד 1,500 סמ"ק ובעלי משקל עצמי של עד 900 ק"ג (בעוד בעבר ההגדרה הגבילה את נפח המנוע עד 750 סמ"ק ואת המשקל ל-750 ק"ג), ובוטלה הדרישה לרישומו כרכב שטח ברישיון רכב. יחד עם זאת, נוספו הגדרות חדשות ולפיהן רכב השטח מיועד לפני מבנהו להסעת נהג ועד שלושה נוסעים, ומורכבים בו בתהליך הייצור צמיגים בעלי לחץ אוויר נמוך.

 


הקלה במס קנייה ליבוא טרקטורי משא ורכבי שטח

* האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.

* עו"ד גיל נדל מתמחה בדיני יבוא, יצוא, הובלה ושילוח וסחר בינלאומי, והוא עומד בראש תחום יבוא ויצוא וסחר בינלאומי במחלקת המסים במשרד גולפרב זליגמן ושות'. לפרטים ומידע: [email protected]