שר האוצר התנגד לאשר היטל, העתירה נמחקה

לאור בקשת מפעל המייצר צמר זכוכית וסלעים ניהל משרד התמ"ת חקירה, שבסיומה אישר היטל נגד יבוא המגיע מתורכיה. העתירה הוגשה נגד סירוב שר האוצר לאשר את ההיטל


00:00 ,29.08.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחרונה מחק בית המשפט המחוזי בירושלים עתירה שהוגשה נגד סירוב שר האוצר לאשר את ההיטל על יבוא צמר זכוכית וצמר סלעים.

במהלך שנה וחצי, לבקשת מפעל המקומי המייצר צמר זכוכית וצמר סלעים (חומרי בידוד לבנייה), ניהל משרד התמ"ת חקירה, לאחר שהמפעיל ביקש להטיל אמצעי הגנה (safeguards measures) נגד היבוא, שמגיע בעיקרו מתורכיה, שלטענתו גרם לו לנזקים. שר התמ"ת אישר את ההיטל, אך שר האוצר סירב לאשרו ולכן הוגשה העתירה.

החברות גולמט וטמבורד סחר, המייבאות לישראל מוצרי בידוד מסוג צמר זכוכית וצמר סלעים, ומיוצגות על ידי עור"ד גיל נדל, רותם וירניק ועומר וגנר, השיבו לעתירה וביקשו מבית המשפט לדחות אותה.

החברות טענו, כי בממצאי חקירת משרד התמ"ת נפלו פגמים, דבר ששומט את הקרקע מתחת לחקירה כולה, ומוכיח שאין כל הצדקה להטיל היטל במקרה זה. עוד נטען, שהטלת היטל צפויה להשפיע על המחירים בשוק ולהפוך את המפעל המקומי למונופול.

סמוך למועד הדיון הגישה המדינה את תגובתה בכתב והתנגדה להטלת ההיטל. המדינה צידדה בעמדת שר האוצר, ציינה שהוא ביצע בדיקה מקיפה של נתוני החקירה ולכן התנגדותו להטלת ההיטל ניתנה בסמכות.

בדיון, טענו החברות המתנגדות להיטל, כי לא הגיוני לקבל החלטה כעת, במחצית שנת 2012, על בסיס נתונים ישנים ולא עדכניים מהשנים 2009-2010. לכן, החברות הצטרפו לעמדת המדינה וביקשו לדחות את העתירה.

לאחר זמן החליט המפעל המקומי לבקש את מחיקת העתירה. אי לכך חייבה השופטת נאוה בן אור את המפעל בתשלום הוצאות משפט בסך 45 אלף שקל לטובת היבואנים שהתנגדו לעתירה.

 

______________

שר האוצר התנגד לאשר היטל, העתירה נמחקה

* האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.

 

* עו"ד גיל נדל הכותב הינו עורך דין העוסק בדיני יבוא ויצוא, מסים עקיפים, דיני סחר חוץ, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני, ומשמש כיועץ המשפטי של לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים – תל אביב. ניתן להוריד מאמרים נוספים פרי עטו של עו"ד גיל נדל באתר האינטרנט:www.nadel-law.co.il