בססח: עלייה ניכרת של 42% בביקוש לאשראי לייצוא למדינות ה-BRIC

מבדיקה שערכה החברה לביטוח אשראי עולה כי, בחמשת החודשים האחרונים נרשמה עלייה בביקוש לביטוח אשראי לייצוא למדינות ברזיל, רוסיה, הודו וסין. בססח משיקה תכנית להגדלת קווי האשראי למדינות אלה ב-50%


00:00 ,15.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

האם היצואנים הישראלים מחפשים אלטרנטיבה לייצוא לארה"ב ולירידות החדות בשער הדולר? מבדיקה שנערכה בבססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, עולה כי בחמשת החודשים הראשונים של השנה נרשם זינוק חד, בשיעור של כ-42%, בביקוש לביטוח אשראי לשווקים המתעוררים במדינות ה-BRIC (ברזיל, רוסיה, הודו וסין). זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בבססח מוסרים כי, לאור החשיבות של מדינות אלו ליצואנים הישראליים, משיקה השבוע החברה תכנית חדשה ליצואנים שבמסגרתה היא הגדילה את קווי האשראי של מבטחי המשנה למדינות אלו ב-50% נוספים. בנוסף, תפרסם בססח סקירה תקופתית ליצואנים על הסיכונים בכל מדינה, תספק מידע עדכני על החוסן הפיננסי של לקוחות היצואנים בכל מדינה ותציע מימון עסקאות ייצוא למדינות ה-BRIC במסגרת תכנית מיוחדת עם הבנקים המובילים בישראל.

מנתוני בססח עולה כי, הביקוש של יצואנים ישראלים לביטוח סיכוני סחר חוץ לרוסיה עלה בשיעור של כ-85% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, 62% לסין, 48% לברזיל ו-25% להודו. בבססח אומרים כי הגידול בביקוש לביטוח מצביע על מגמה של גידול בייצוא למדינות הללו, אולם נתונים אלה עדיין אינם משתקפים בנתוני הלמ"ס, היות ונתוני הייצוא של הלמ"ס משקפים ייצוא שכבר בוצע בפועל, ואילו הביקושים הנרשמים בבססח משקפים את כוונות היצואנים.

עוד צוין כי, המושג BRIC הינו ראשי התיבות של ארבע מדינות: ברזיל, רוסיה, הודו וסין, אשר מובילות כיום את הצמיחה העולמית ותורמות להתאוששות הכלכלה הגלובלית. על פי נתוני החברה, עיקר הביקוש לביטוח אשראי עבור ייצוא ישראלי למדינות הללו נרשם בתחומי ההייטק והכימיה.

לדברי דוד מילגרום מנכ"ל בססח, "הגידול בביקוש לביטוח סיכוני סחר חוץ למדינות אלו נובע משילוב שני גורמים גם יחד: הטיית הסחר הישראלי ממדינות אירופה וארה"ב שעדיין במשבר כלכלי עמוק, אל עבר המדינות שמובילות כיום הצמיחה העולמית, וכן הכרה מצד היצואנים שצמיחה מואצת מלווה בסיכוני אשראי שעלולים להתבטא באירועי אי תשלום מצד הלקוחות במדינות אלו".