"החלטת הממשלה לייצא 40% מהגז הטבעי שקולה, מאוזנת ונכונה"

נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין מכיר בתרומתו של המגזר הפרטי לאחר שהמאמצים הממשלתיים נכשלו


00:00 ,20.06.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין, שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות, הגיב הבוקר (ה') להחלטת שרי הממשלה, על פיה 60% מהגז הטבעי שיימצא בקידוחים יישמר לשוק המקומי ויתרת 40% תיוצא.

לין: "החלטת שרי הממשלה לעניין יצוא הגז הטבעי היא שקולה, נכונה ומאוזנת. כל המוחים על החלטה זו חייבים להבין שאנו חייבים הרבה ליזמים הפרטיים שנטלו סיכון כספי, גייסו הון ויזמו את עבודת החיפושים והקידוחים, המחייבת השקעת הון גדולה".

"אנו חייבים ליזמים הרבה, על שום שבראייה היסטורית לאחור, פעולות המדינה בחיפושי נפט וגז, ביבשה ובים התיכון, נכשלו. מי שיצר את המהפך היה דווקא המגזר הפרטי. אלמלא מגזר זה, לא היו היום ממצאים המעניקים למדינה תמורה כה גדולה, הן בחיזוק משק האנרגיה הפנימי והן בהזרמת כספים למדינה כתוצאה מייצוא.

"אי אפשר להגביל יזמים פרטיים ולומר להם שממצאי ההשקעות שלהם יהיו חייבים להימכר רק בשוק המקומי. החלטת שרי הממשלה נותנת מענה מספק למשק בישראל ואף מעבר לכך. יצוא הגז ישפר את מאזן התשלומים של המדינה וגם יעלה ריאלית את רמת החיים בישראל, שכן עם התחזקות המטבע המקומי, רכישות של חומרי גלם, מוצרי ביניים לתעשייה ומוצרי צריכה נעשים זולים יותר.

"יש לקוות שלאחר החלטת שרי הממשלה יואץ קצב הגילויים והקידוחים ושיוחל בהשקעות בתשתית לביצוע מכירות הן לשוק המקומי והן לייצוא".