היטל זמני על יבוא זכוכית מתורכיה

ההחלטה בעקבות בדיקה כללית במשרד הכלכלה והתעשייה נגד מספר חברות תורכיות, שמייצאות זכוכית במחירי היצף ועשויות לגרום לקריסת יצרן מקומי


12:26 ,07.04.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

הממונה על היטלי סחר במשרד הכלכלה והתעשייה דני טל קיבל החלטה להטלת היטל זמני על יבוא זכוכית מתורכיה. ההחלטה התקבלה לאחר בחינת ממצאי הביניים בחקירה כלכלית המתנהלת מזה מספר חודשים נגד חברות תורכיות.

 

יבוא במחירי היצף עלול להביא לקריסת היצרן המקומי ולהוביל בטווח הארוך לעליית מחירי הזכוכית. החקירה נפתחה לפני כחצי שנה, בעקבות תלונת חברת פניציה תעשיות זכוכית שטוחה בע"מ, על יבוא במחירי היצף של זכוכית שטוחה מתורכיה במחירים שאינם משקפים את מחירה הריאלי של התוצרת.

 

יבוא במחירי היצף אסור על פי הסכמי הסחר בין המדינות ונקיטת פעולות נגד חברות העוסקות בסחר לא הוגן מקובלת על פי כללי ארגון הסחר העולמי. הטלת היטל זמני על יבוא זכוכית מתורכיה תאפשר לחברת פניציה להתמודד עם מחירי ההיצף עד לסיום החקירה, שבעקבותיה תתקבל החלטה האם להטיל היטל קבוע על יבוא זכוכית מתורכיה.

 

בעקבות ממצאי החקירה, החליט הממונה על היטלי סחר להטיל היטל זמני על שתי חברות תורכיות לפרק זמן של כחצי שנה, בגובה של כ-29% ממחיר הזכוכית המיובאת. כמו כן קבע הממונה היטל בגובה של 70% על יבוא זכוכית שטוחה ממקורות אחרים בתורכיה, בכדי להבטיח כי יבוא זכוכית מתורכיה לא יגיע לישראל באמצעות חברות אחרות במחירי היצף עד לסיום החקירה.