אבו דאבי: חברה הודית זכתה במכרז תשתיות בנמל ח'ליפה

החוזה כולל תכנון, הקמה והפעלה של קו אספקת חשמל בזרם בינוני מוערך בהיקף של 80 מיליון דולר והעבודות במסגרתו צפויות להסתיים עד מאי 2012


00:00 ,09.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

החוזה כולל תכנון, הקמה והפעלה של קו אספקת חשמל בזרם בינוני מוערך בהיקף של 80 מיליון דולר והעבודות במסגרתו צפויות להסתיים עד מאי 2012
 
חברת הנמלים של אבו דאבי Abu Dhabi Ports Company האמונה על פיתוח וניהול הנמלים בנסיכות אבו דאבי הודיעה כי העניקה לחברה ההודית Larsen & Toubro חוזה לביצוע עבודות תשתית ורכישות בהיקף של 300 מיליון דירהם (80 מיליון דולר) בפרויקט נמל ח'ליפה החדש KPIZההולך ומוקם באזור אלטווילה בנסיכות.
 
על פי הדיווח החוזה כולל תכנון, הקמה והפעלה של קו אספקת חשמל בזרם בינוני דרך רשת כבלי חשמל של 33 קילו וולט ושלוש תחנות חלוקה בנות 11 קילו וולט כל אחת, המיועדות לספק את כל צורכי החשמל של הנמל בשלב הראשון להקמתו. במקביל, כולל החוזה הקמת מערכות מיזוג אוויר, הגנה מאש ותאורה. העבודות צפויות להסתיים עד מאי 2012.
 
פרויקט נמל ח'ליפה ואזור התעשייה הצמוד לו, מוקם באתר אסטרטגי באזור אלטווילה בין הערים אבו דאבו ודובאי בהשקעה כוללת של 5 מיליארד דולר לערך.
 
פרויקט הנמל החדש מתוכנן כפרויקט רב תכליתי הכולל מסוף מכולות, ונמל תעשייה בשטח כולל של 100 קילומטר מרובע אשר יכללו בין היתר אזורי תעשייה בתחום האלומיניום, פטרוכימיים, זכוכית ונייר, אזור סחר חופשי, מחסנים לוגיסטיים וכן מרכזי סחר ומגורים.
 
הנמל החדש צפוי להיפתח בשנת 2013 והוא צפוי להיות בעל יכולת ניטול של 9 מיליון טון סחורות ושני מיליון TEU בשנה.