אזהרה בלבנון: מוצרים מישראל מיובאים למדינה תחת מסווה

שלטונות לבנון פתחו בחקירה בנושא לחשיפת האחראים על הכנסת מוצרים מישראל לתחומי המדינה וטוענים כי המקור העיקרי להכנסת סחורה מישראל הוא כוחות יוניפיל


00:00 ,18.10.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שלטונות לבנון פתחו בחקירה בנושא לחשיפת האחראים על הכנסת מוצרים מישראל לתחומי המדינה וטוענים כי המקור העיקרי להכנסת סחורה מישראל הוא כוחות יוניפיל
 
הרשות להגנת הצרכן בלבנון פרסמה אזהרה לצרכנים להיזהר ממוצרים מתוצרת ישראל המוצאים דרכם לשוק המקומי תחת מסווה של מוצרים אשר יוצרו בירדן, בשטחי הרשות הפלסטינית, או אפילו ארה"ב.
 
האזהרה מיוחסת בעיקר למוצר הנושא את השם germـ x, סוג של מגבוני הגיינה לחים מנייר אשר על האריזה מוטבע כי יוצרו בארה"ב אולם בתוך האריזה קיימת חותמת "תוצרת ישראל".
 
שלטונות לבנון פתחו בחקירה בנושא לחשיפת האחראים על הכנסת מוצרים מישראל לתחומי המדינה. יבואן המוצר הסביר בראיון לתקשורת הלבנונית כי ייבא את המוצר מארה"ב, ולא ידע כלל כי המגבונים מיוצרים בישראל.
 
בלבנון מציינים כי תופעת כניסת סחורות מישראל לשוק הלבנוני אינה חדשה וכי המקור העיקרי להכנסת סחורות מישראל ללבנון הוא כוחות יוניפיל הפועלים בדרום לבנון.
 
לאחרונה החרימו שלטונות לבנון ציוד שנועד לתחנת מחזור מי ביוב באזור צידון לאחר שהתגלה שמקורו בישראל וכן משלוחים של ממתקים וסיגריות אשר נטען שמקורם בישראל.
 
מנהל הרשות להגנת הצרכן בלבנון, פואד פליפל, הטיל את האחריות על הפיקוח על יבוא מוצרים וסחורות ללבנון על שלטונות המכס הבודקים את המטענים ומאשרים את כניסתם למדינה. להערכתו, חלק מהסחורות הישראליות נכנסו ללבנון תוך ניצול הליך שחרור מהיר במסלול ירוק הנהוג במכס לבנון ומכונה הליך "נג'ם" (כוכב). לדברי הבכיר הלבנוני לא ניתן לצפות מ-107 מפקחים הפועלים ברשות להגנת הצרכן לפקח על כל הסחורות הנכנסות ללבנון.