איחוד הנסיכויות: שריפת ענק הביאה לסגירת נמל מרכזי

האש החלה בשטח מפעל שמנים סמוך שבו עמדו 500 חביות של תוספי שמן. במפרץ מעריכים כי סגירת נמל ח'אלד תגרום לנזק של עשרות מיליוני דולרים


00:00 ,19.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

האש החלה בשטח מפעל שמנים סמוך שבו עמדו 500 חביות של תוספי שמן. במפרץ מעריכים כי סגירת נמל ח'אלד תגרום לנזק של עשרות מיליוני דולרים
 
שלטונות נסיכות "אלשארקה" אחת הנסיכויות המרכיבות את איחוד הנסיכויות הערביות הודיעו בסוף השבוע על סגירתו של הנמל המרכזי בנסיכות, נמל ח'אלד, בעקבות שריפה ענקית שפרצה באחד משטחי האחסנה העורפיים. הנמל נפתח לפעילות מחודשת היום בשעות הבוקר.

על פי הדיווחים השריפה החלה במפעל ליצור רקיקים באזור התעשייה הצמוד לנמל ולאחר מכן התפשטה לכיוון מפעל לשמנים השייך לחברה מקומית, דבר שהביא להתגברות השריפה. עדי ראייה סיפרו שנשמעו פיצוצים עזים והאש עלתה לגובה עשרות מטרים. לאחר השלמת פעולות צוותי הכבאות וההצלה מדווחים בנסיכות כי מפעל השמנים נשרף לגמרי. כוחות הכבאות מסרו כי האש החלה בשטח המפעל שבו עמדו 500 חביות של תוספי שמן ולאחר מכן התפשטה ל-28 המחסנים במפעל אשר כל אחד מהם מכיל אלפי טונות של שמנים.
 
בעקבות השריפה, הרחיקו שלטונות נמל ח'אלד שבע מכליות נפט ומכלית גז אל מחוץ לשטח הנמל.

נמל ח'אלד הוא הנמל הראשי הרב תכליתי בנסיכות אלשארקה ופעילים בתחום הספנות במפרץ מעריכים כי סגירתו תגרום לנזק של עשרות מיליוני דולרים. הנמל כולל בנוסף למסוף נפט וגז טבעי, מסוף מכולות ומסוף לאוניות גלנוע. בנמל 13 רציפים במים עמוקים, שניים מהם להטענת נפט ומוצריו. טעינה ופריקה של מכולות מתבצעת בשלושה רציפים נפרדים.

לאחרונה נכנסו לשימוש בנמל גוררות חדשות והרציף הצפוני באורך 1,030 מטר הוקדש למספנה לתיקון ותחזוקת אוניות. בשטח הנמל קיימים שני שטחי אחסנה בקירור בעלי יכולת אחסנה של 5,000 טון כל אחד.
 
נזכיר כי נסיכות אלשארקה היא הנסיכות היחידה במפרץ הנהנית מנמלי ים הן בחוף המזרחי והן בחוף המערבי של איחוד הנסיכויות ונמליה משמשים תחנת מעבר לקווי הספנות מאירופה והמזרח הרחוק למדינות יעד כמו איראן, מזרח אפריקה, הודו ומדינות האוקיאנוס ההודי.