אלג'יריה: 468 מיליון דולר לפרויקט להתפלת מי ים

הפרויקט אמור לספק עם תחילת ההפקה בשנת 2011 את תצרוכת המים של חמישה מיליון תושבים באלג'יריה


00:00 ,09.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הפרויקט אמור לספק עם תחילת ההפקה בשנת 2011 את תצרוכת המים של חמישה מיליון תושבים באלג'יריה
 
החברה לאנרגיה של אלג'יריה הודיעה כי חתמה על חוזה עם קבוצת HYFLUX מסינגפור להקמת פרויקט ענק להתפלת מים. הפרויקט יוקם באזור "מקטע" במחוז ווהראן במערב אלג'יריה והוא ייהנה מיכולת התפלת מים של עד 500 אלף מטר מעוקב ביום. היקף הפרויקט 468 מיליון דולר.
 
החברה הודיעה כי החוזה כולל רכישת המים המותפלים ומכירתם בשוק המקומי. מימון הקמת מפעל ההתפלה יתחלק ל-70% על ידי בנקים ציבוריים באלג'יריה ו-30% בידי החברה המקימה את הפרויקט.
 
שר האנרגיה של אלג'יריה, שכיב ח'ליל, חתם על חוזה ההקמה בראשי תיבות יחד עם בכירים במשק ונציגי החברה מסינגפור. השר ח'ליל מסר כי מדובר באחד הפרויקטים הגדולים בעולם להתפלת מי ים והוא אמור לספק עם תחילת ההפקה בשנת 2011 את תצרוכת המים של חמישה מיליון תושבים באלג'יריה.
 
על פי ההסכם חברת האנרגיה האלג'ירית, הנמצאת בבעלות משותפת של חברות הנפט והגז הממשלתיות, תרכוש מים מותפלים מהחברה הסינגפורית במחיר של 0.55 סנט למטר מעוקב ותעביר אותם ללא תמורה לחברת המים האלג'ירית, אשר תמכור אותם לצרכן.
 
אלג'יריה מקימה בימים אלה 13 מתקני התפלת מי ים אשר צפויים לספק 2.26 מיליון מטר מעוקב מים מותפלים ליום עד תחילת השנה הבאה.