לדבריו מספר הנוסעים בחברות התעופה הערביות צפוי להגיע בסוף שנת 2004 ל-24 מליון איש, נתון המבטא נאמנה את הגידול הרב שרשמו חברות התעופה הערביות בפעילותן וזאת בעקבות הגידול הניכר בתנועת התיירות לאזור. לראשונה הצליחו חברות התעופה הערביות למחוק לחלוטין את ההשפעות השליליות שהיו לפיגועים בבנייני התאומים בניו יורק בספטמבר שנת 2001.
מזכ"ל האיחוד הערבי לתובלה ערבית הוסיף שאחד האתגרים הבולטים בפניהם ניצבות חברות התעופה הערביות הוא עליית מחירי הנפט בשווקי העולם דבר שיש לו השפעה ישירה על התוצאות הכספיות אותן מציגות חברות התעופה. נרשמה עלייה של כמאה אחוזים בעלויות הדלק מזה כשנה דבר שהביא לכך שההוצאות על דלק מהוות 25 עד 27 אחוזים מתקציב חברות התעופה הערביות לעומת 12 עד 15 אחוז לפני כשנה.
הדובר הוסיף כי למרות שניתן היה לצפות לכך שמחירי כרטיסי הטיסה יעלו ב 25% כדי לפצות על העלייה הגדולה במחירי הדלק, חברות התעופה הערביות ספגו חלק מעליית המחירים תוך שהן מעלות את מחירי הכרטיסים בכ 10% בלבד. להערכתו היקף הנזק לחברות התעופה הערביות עקב עליית מחירי הדלק מגיע ל 100 עד 150 מליון דולר לשנת 2004.
באשר לסכומים הנגבים בגין סיכוני מלחמה מסר מזכ"ל האיחוד הערבי לתובלה אווירית כי אין הוא צופה ירידה נוספת בסכומים אלה, וציין כי מחירי הביטוח בגין סיכוני מלחמה מגיע כיום לפי ארבעה מהמחיר בשנת 2000.