דיווח: חברת Bechtel האמריקאית זכתה במכרז לייעוץ הנדסי להקמת הכור הגרעיני במצרים

ההצעה הזוכה של החברה האמריקאית, הפועלת במצרים בתחום הגרעין מזה זמן, עמדה על 182 מיליון דולר


00:00 ,26.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ההצעה הזוכה של החברה האמריקאית, הפועלת במצרים בתחום הגרעין מזה זמן, עמדה על 182 מיליון דולר
 
חברת הייעוץ ההנדסי Bechtel מארה"ב זכתה המכרז של ממשלת מצרים למתן ייעוץ הנדסי להקמת הכור הגרעיני הראשון במצרים. כך מדווח הבוקר העיתון המצרי "אלמסרי אליום" היודע לספר כי הצעת החברה האמריקאית היתה זולה ב-140 מיליון לירות מצריות (25.5 מיליון דולר) מהצעת חברת הייעוץ האוסטרלית Parsons Brinckerhoff (PB) אשר הגיעה למקום השני בתמחור.
 
מהרשות המצרית למחקר גרעיני נמסר כי משקלול ההצעות של החברות השונות, ההצעה הזוכה של החברה האמריקאית עמדה על מיליארד לירות מצריות (182 מיליון דולר), כאשר במקום השלישי הגיעה הצעתה של הקבוצה השבדית ÅF Group  (255 מיליון דולר) וברביעי הצעתה המשותפת של Ameri Resource האמריקאית עם החברה הספרדית Iberdrola אשר הצעתן נאמדה ב-2.1 מיליארד לירות מצריות (382 מיליון דולר). במקום החמישי הגיעה הצעת CRA האמריקאית המשותפת עם "אקסל" המצרית בהיקף של 2.9 מיליארד לירות מצריות (528 מיליון דולר), ובמקום האחרון הצעת החברה הבריטית "ביורי" עם החברה הארגנטינית INFAB בסכום של 3.1 מיליארד לירות מצריות (565 מיליון דולר).
 
העיתון מדווח כי מסקנות הוועדה במכרז יובאו לאישור סופי של שר החשמל המצרי ד"ר חסן יונס. חברת הייעוץ ההנדסי האמריקאית Bechtel פועלת במצרים בתחום הגרעין מזה זמן, והיתה שותפה לפרויקט עם רשות האנרגיה של קנדה, משרד החשמל והיצור המלחמתי של מצרים להקמת מפעל לייצור רכיבים לכור "אלקנדו" בקנדה.