הודו: 159 הרוגים באסון התרסקות מטוס בטיסה מדובאי

שבעה נוסעים בלבד ניצלו מההתרסקות ועל פי הדיווחים המטוס החליק על המסלול בעת הנחיתה, נבקע לשניים ועלה באש לאחר שנעצר רק בשטח מיוער לצד השדה


00:00 ,23.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

שבעה נוסעים בלבד ניצלו מההתרסקות ועל פי הדיווחים המטוס החליק על המסלול בעת הנחיתה, נבקע לשניים ועלה באש לאחר שנעצר רק בשטח מיוער לצד השדה
 
רשויות התעופה האזרחית של הודו ואיחוד הנסיכויות הערביות פתחו בחקירה משותפת בעקבות תאונת התרסקות מטוס חברת התעופה Air India Express בעת כניסה לנחיתה בשדה התעופה של העיר מנגלור בדרום המדינה אתמול.
 
חוקרים הודים איתרו את הקופסה השחורה של המטוס מדגם בואינג 737-800 אשר המריא מדובאי בבוקר יום שבת ועל סיפונו 160 נוסעים וששה אנשי צוות. שבעה נוסעים בלבד ניצלו מההתרסקות ועל פי הדיווחים המטוס החליק על המסלול בעת הנחיתה, נבקע לשניים ועלה באש לאחר שנעצר רק בשטח מיוער לצד השדה.
 
מרשות שדות התעופה של הודו נמסר כי הטייס לא דיווח על אותות מצוקה למגדל הפיקוח במהלך הנחיתה וכי כל נוסעי המטוס היו הודים.
 
עוד דווח כי עקב גשמי מונסון, הראות באזור השדה הייתה לקויה ועמדה על ארבעה מייל בלבד. התאונה הותירה זעזוע קשה בהודו מכיוון שזוהי תאונת המטוס הראשונה המתרחשת במדינה מאז שנת 2000 בה התרסק מטוס ובו 61 נוסעים ליד העיר פתנה במזרח המדינה.
 
הטיסה מדובאי למנגלור הופעלה על ידי חברת  Air India Express, חברת הטיסות המוזלות של חברת התעופה ההודית הרשמית Air India.
 
שדה התעופה של העיר מנגלור ממוקם במרחק של 20 קילומטר מהעיר ובמרחק של 320 קילומטר ממערב לבנגלור בירת מדינת קרנטקה. אזרחים הודים רבים תושבי המדינה ומדרום הודו עובדים במדינות המפרץ בתחום הבנייה, התשתיות והשירותים.