המכס המצרי: גביע המונדיאל במסלול אדום או ירוק?

הגביע העשוי זהב טהור הגיע למצרים במסגרת אליפות העולם בכדורגל לנבחרות על גיל 20 אולם שלטונות המכס דרשו עליו מכס בגובה 55 אלף דולר


00:00 ,29.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

הגביע העשוי זהב טהור הגיע למצרים במסגרת אליפות העולם בכדורגל לנבחרות על גיל 20 אולם שלטונות המכס דרשו עליו מכס בגובה 55 אלף דולר
 
במצרים יצא לדרך בסוף השבוע שעבר ה"מונדיאליטו" – אליפות העולם בכדורגל לנבחרות עד גיל 20, אולם על טקס הפתיחה העיבה תקרית לא נעימה בין הוועדה המארגנת לשלטונות המכס של מצרים.
 
לכבוד המאורע החגיגי הובא למצרים גביע העולם בכדורגל בטיסה מיוחדת מציריך דרך אתונה לשדה התעופה הבינלאומי של קהיר בירת מצרים אשר נכללה בסיבוב ההופעות של הגביע.
 
הגביע הנכסף עוכב בידי אנשי רשות המכס של מצרים אשר דרשו מהאחראים על הגביע לשלם מכס בהיקף של 300,000 לירות מצריות (54,807 דולר) לפני הכניסה למדינה. אנשי המכס המצרי העריכו את שוויו של הגביע במיליון לירות מצריות (184,000 דולר), וזאת מכיוון שהוא עשוי מזהב טהור 18 קאראט ומשקלו 6,175 גרם.
 
המשבר נפתר לאחר משא ומתן ארוך בו השיגו הצדדים הסכם לפיו חתמה התאחדות הכדורגל של מצרים, המארחת את האליפות, על התחייבות להוצאת הגביע ממצרים מיד לאחר תום האליפות.
 
נציג התאחדות הכדורגל המצרית, כוכב העבר מגדי עבדאלע'ני, הדגיש כי כבוד גדול הוא למצרים להיות תחנה במסע גביע העולם בין 86 מדינות במשך 225 ימים עד להגעה למונדיאל בדרום אפריקה 2010.
 
במצרים מדווחים כי גביע העולם יצא לבסוף משדה התעופה של קהיר ברכב מלווה שמירה הדוקה למצודת מחמד עלי בקהיר שם נערך טקס קבלת פנים למשתתפי האליפות.