ירדן: 1,088 אוניות מניפות דגל הממלכה

מנתוני הרשות הירדנית עולה כי 1,050 מהן אוניות קטנות ו-38 נוספות הן אוניות במשקל 5,000 טון ויותר המשייטות בימים ובאוקיינוסים


00:00 ,17.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מנתוני הרשות הירדנית עולה כי 1,050 מהן אוניות קטנות ו-38 נוספות הן אוניות במשקל 5,000 טון ויותר המשייטות בימים ובאוקיינוסים
 
1,088 אוניות רשומות ברשות הספנות הירדנית ומניפות את דגל הממלכה. כך עולה מנתונים שמפרסמת הרשות הירדנית, לפיהם 1,050 אוניות הן אוניות קטנות המשייטות במים הטריטוריאליים של ירדן והמדינות השכנות ואילו 38 אוניות הן אוניות במשקל של 5,000 טון ויותר המשייטות בימים ובאוקיאנוסים.
 
המנהל הכללי של רשות הספנות הירדנית, מועתסם אלסאכת, מסר כי מספר האוניות המניפות את דגל ירדן משתנה משנה לשנה עקב מכירת אוניות או השבתתן. אולם הדגיש כי ביצור מעמדו של דגל ירדן בתחום הספנות והגדלת מספר האוניות המניפות אותו, מצריכים הגברת ההשקעות בתחום ושיפור השירות במגזרי הייצור והשירותים.
 
לדברי אלסאכת, רישום אונייה ברשות הספנות הירדנית מצריך עמידה בתנאים ואמות מידה על מנת לשמור על שמה הטוב של הממלכה. בין אמות המידה האלה בדיקת היסטוריית הרישום של האונייה ומידת עמידתה בהסכמים הבינלאומיים, היכללות האונייה באחת מעשר רשויות הסיווג הבינלאומיות בתחום הספנות, התחייבות למלא את אמנת בטיחות השיט, התחייבות להעסיק 25% לפחות מצוות האונייה מאזרחי המדינה שאת דגלה היא נושאת, התחייבות לשלם דמי רישום שנתיים ודמי רישום ראשוניים לכל אונייה.