ירדן: מכס ירדן חוקר הברחת 40 מכוניות ללא מכס

על פי החקירה התרמית התבצעה בכך שהפרטים ברשימונים שאושרו זויפו ונמחקו מהם הפרטים הנכונים ובמקומם נכתבו מספרי מנוע ושלדה אחרים


00:00 ,07.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי החקירה התרמית התבצעה בכך שהפרטים ברשימונים שאושרו זויפו ונמחקו מהם הפרטים הנכונים ובמקומם נכתבו מספרי מנוע ושלדה אחרים
 
השנה החדשה נפתחה בסערה במכס הירדני. אנשי המכס בסניף זרקא פתחו בחקירה בעקבות הברחת 40  מכוניות חדשות מאזור הסחר החופשי בעיר זרקא מצפון מזרח לרבת עמון לאחר זיוף של מסמכי הרכבים.
 
המנהל הכללי של מכס ירדן, ע'אלב אלסראיירה, מסר כי הברחת המכוניות והעברתן לשוק הפרטי התבצעה על ידי "גורמים השייכים לחברות עמילות מכס" אשר הגישו לאנשי המכס רשימונים נכונים הכוללים מספרי מנועים ומספרי שלדה אשר טופלו כחוק.
 
מנהל המכס הירדני הוסיף כי על פי החקירה התרמית התבצעה בכך שהפרטים ברשימונים שאושרו זויפו ונמחקו מהם הפרטים הנכונים ובמקומם נכתבו מספרי מנוע ושלדה אחרים אשר אפשרו הוצאת כלי הרכב מאזור הסחר החופשי לאחר השלמת הליכי הרישוי.
 
לדבריו, הברחת המכוניות נחשפה לאחר בדיקה מדוקדקת של הרשימונים והשוואה מול קבלות תשלום המכס, דבר אשר חשף כי מספרי הרשימונים שימשו לשחרור רכבים אחרים, אשר לא נמצאו בשטח אזור הסחר הפטור ממכס.
 
מנהל המכס הירדני הבהיר כי האחראים להברחה ניצלו את העובדה שמערכות המחשב ומסדי הנתונים של רשות המכס ושל רשות הרישוי ממלכה אינן מחוברות ומסונכרנות וחזר על דרישה ישנה של המכס הירדני לפעול לחיבור שתי המערכות למניעת אירועים דומים בעתיד.