ירדן: פורסם פסק הלכה האוסר רכישת מוצרים מישראל

כ-50 אנשי דת ירדנים קראו למוסלמים להחרים סחורות מישראל וכן להחרים את מי שמפיץ אותן בניגוד לחוקי דת האסלאם כהגדרתם. אתמול נערכו בירדן הפגנות מחאה נגד ישראל


00:00 ,16.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

כ-50 אנשי דת ירדנים קראו למוסלמים להחרים סחורות מישראל וכן להחרים את מי שמפיץ אותן בניגוד לחוקי דת האסלאם כהגדרתם. אתמול נערכו בירדן הפגנות מחאה נגד ישראל
 
בירדן גוברת המחאה הציבורית נגד הקשרים עם ישראל. 51 אנשי דת ירדנים פרסמו פסק הלכה משותף בהסכמה, האוסר באופן מוחלט על רכישת סחורות ומוצרים מישראל.
 
העיתון אלקודס אלערבי" היוצא לאור בלונדון מדווח כי אנשי הדת הירדנים קראו למוסלמים להחרים סחורות אלה וכן להחרים את מי שמפיץ אותן בניגוד לחוקי דת האסלאם כהגדרתם. פסק ההלכה הופץ בירדן על ידי האיגודים המקצועיים בטענה לפיה "שיתוף פעולה עם האויב הציוני מפריע לקיום מצוות הג'יהאד ומכשיל אותה וזאת מכיוון שהמדובר באויב אשר כבש אדמת מוסלמים".
 
פסק ההלכה קובע כי על המוסלמים "לתמוך בג'יהאד ובלוחמי הג'יהאד בכל כוחם על מנת לסייע להביס את האויב" ומכאן על המוסלמים להימנע מתמיכה בכלכלת האויב ולתמוך בתושבי האדמה הכבושה "בכסף, דם וציוד".
 
פסק ההלכה החדש מצטרף לקמפיין קולני אותו מובילים גורמי אופוזיציה בממלכה להחרמת מוצרים ישראלים.
 
ברבת עמון בירת ירדן התקיימו אתמול הפגנות מחאה נגד ישראל לציון יום הנכבה ("אסון הקמתה של מדינת ישראל"). מאות חברי "ועדת ההתנגדות לנורמליזציה" עם ישראל העלו באש ארגזי פירות וירקות שיובאו מישראל. את ההפגנה בשוק המרכזי של רובע אלג'ווידה הוביל יו"ר האיגודים המקצועיים בירדן, ד"ר אחמד אלערמוטי, אשר אמר כי פעילות זו מהווה הכרזה על תמיכתם של הירדנים בהתנגדות לנורמליזציה עם ישראל.
 
לטענתו, הנורמליזציה עם ישראל היא הכרה ב"לגיטימציה של הכיבוש ובישות שלו" וטומנת בחובה "סכנה כלכלית, מדינית וביטחונית המאיימת על ירדן ויציבותה".
 
לפי נתונים שהתפרסמו בירדן, במהלך השנה שעברה הגיע היצוא הירדני לשוק הישראלי ל-71.5 מיליון דינר ירדני (כ-100 מיליון דולר). לעומת זאת היבוא מישראל הסתכם בשנת 2009 בכ-93 מיליון דינר ירדני (כ-130 מיליון דולר).
 
לפי גורמים בירדן, 1,050 חברות ישראליות היו מעורבות ביצוא לירדן במהלך השנה שעברה. גורמים בישראל הביעו בשיחה עם PORT2PORT  דאגה מהסחף בדעת הקהל בממלכה כלפי ישראל והקשרים עמה ומחוסר פעילותה של הממשלה בירדן בנושא.