ירדן: פטור ממס לקציני צבא בדימוס לרכישת רכבים חדשים

התקנה החדשה מעניקה פטור מלא ממכס ומס קנייה על רכישת המכונית הראשונה על ידי קצין צבא משוחרר מדרגת רב סרן ומעלה. הפטור הממוצע לכל קצין יעמוד על כ-5,000 דינר ירדני


00:00 ,16.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

התקנה החדשה מעניקה פטור מלא ממכס ומס קנייה על רכישת המכונית הראשונה על ידי קצין צבא משוחרר מדרגת רב סרן ומעלה. הפטור הממוצע לכל קצין יעמוד על כ-5,000 דינר ירדני
 
מקור יודע דבר במשרד האוצר הירדני מסר לעיתון "אלע'ד" היוצא לאור ברבת עמון כי ב-21 באוקטובר תיכנס לתוקפה החלטה חדשה לפיה יוענק פטור ממכס ומס קנייה על רכבים הנרכשים בידי קציני צבא בגמלאות.
 
התקנה החדשה מעניקה פטור מלא ממכס ומס קנייה על רכישת המכונית הראשונה על ידי קצין צבא משוחרר מדרגת רב סרן ומעלה. התקנה החדשה תקפה לגבי 9,500 קציני צבא פורשים מצבא ירדן בשלוש קבוצות עיקריות.
 
המכס הירדני הציב עמדות מיוחדות לקציני צבא ירדן הפורשים בתאריכים מיוחדים לשחרור הרכבים החדשים מהמכס. ממשלת ירדן קיבלה לאחרונה החלטה להעניק פטור ממסי רישוי, מכס ומס קנייה לרכישה ראשונה של רכב עבור קציני ירדן הפורשים לפעם אחת בלבד בתנאי שהרכב נשאר רשום על שמו של הקצין למשך שלוש שנים, וזאת בתיאום עם ארגון פורשי צבא ירדן וארגון ותיקי הלוחמים.
 
על פי ההחלטה, יקבל הקצין הפורש מדרגת רב סרן ועד תת אלוף פטור מלא ממכס על הרכב בתנאי שנפח מנועה אינו גדול מ 2000 סמ"ק. מדרגת אלוף ומעלה רכב שנפח מנועו לא יעלה על 2,500 סמ"ק ואילו קצין בדרגת גנרל יקבל פטור ממכס על רכישת רכב עד נפח 3,000 סמ"ק.
 
הפטור הממוצע לכל קצין יעמוד על כ-5,000 דינר ירדני (כ-30 אלף שקל) ועלותה הכוללת של התקנה החדשה עומדת על 47.5 מיליון דינר ירדני.

בירדן צופים כי ההחלטה החדשה תביא לתזוזה בשוק המכוניות בירדן המדשדש בעקבות איסור היבוא של מכוניות בעיראק, אשר היוותה שוק מרכזי לכלי רכב חדשים מירדן.