ירדן: פרויקט תעלת הימים יצא לדרך בשנת 2010

הושג הסכם בין ירדן ישראל והפלסטינים לחלוקת המים שיותפלו עם הנחת "הצינור" לפיו תקבל ירדן 70%, הפלסטינים 20% וישראל 10%


00:00 ,14.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

הושג הסכם בין ירדן ישראל והפלסטינים לחלוקת המים שיותפלו עם הנחת "הצינור" לפיו תקבל ירדן 70%, הפלסטינים 20% וישראל 10%
 
ממשלת ירדן הודיעה כי בשנת 2010 יחל השלב הראשון של פרויקט כריית התעלה בין ים סוף לים המלח המוכר בשם "תעלת הימים" והוא יושלם עד שנת 2014.
 
העיתון הירדני "אלדוסתור" מדווח כי שר המים הירדני ראיד אבו אלסעוד נפגש לאחרונה עם משלחת מטעם הבנק בעולמי המלווה את הפרויקט לדון בהתפתחויות.
 
המנהלת הכללית של משרד המים הירדני מייסון אלזועבי מסרה לעיתון כי בפגישה התקבלה הסכמה עקרונית של הבנק העולמי לביצוע השלב הראשון של הפרויקט הנחשב על ידו כפרויקט חיוני לפיתוח האזור.
 
ראש ממשלת ירדן נאדר אלד'הבי מסר בראיון לעיתונאים מצרים לרגל יום העצמאות של ממלכת ירדן כי התעלה לא תהייה תעלה פתוחה אלא מעין "צינור להעברת מים אשר נועד להציל עם העומד למות מצמא". דבריו של ראש ממשלת ירדן נועדו להדוף את ההתנגדות במצרים לכריית תעלת הימים בטענה שהתעלה תהווה מתחרה לתעלת סואץ.
 
שר המים הירדני הדגיש מצדו כי הושג הסכם בין ירדן ישראל והפלסטינים לחלוקת המים שיותפלו עם הנחת "הצינור" לפיו תקבל ירדן 70%, הפלסטינים 20% וישראל 10%. לדבריו, עלות ביצוע השלב הראשון בפרויקט עומדת על 3 מיליארד דולר והוא יעביר כמות הנעה בין 150 מיליון מטר מעוקב עד 190 מיליון מטר מעוקב מים.