לבנון: נדחתה שביתת הנהגים במדינה

השביתה, שהיתה אמורה להתקיים היום, הייתה אמורה להקיף את כל נהגי המשאיות וכן התחבורה הציבורית. נשיא איגוד העובדים הכללי בלבנון: בעיות התחבורה משפיעות על 90% מהעם הלבנוני


12:21 ,27.10.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש איגוד התחבורה היבשתית בלבנון, בסאם טליס, הודיע אתמול על דחיית שביתת התחבורה הציבורית שנקבעה ליום רביעי. הדבר הוחלט לאחר שטליס נפגש עם ראש הממשלה נג׳יב מיקאתי, בנוכחות שרי האוצר יוסף חליל, השר לעבודות ציבוריות ותחבורה עלי חמייה ושר הפנים בסאם אלמולוי, לפי הודעת לשכת התקשורת של ראש הממשלה. השביתה הייתה אמורה להקיף את כל נהגי המשאיות וכן התחבורה הציבורית.

 

״סוכם על תמיכה במגזר התחבורה היבשתית, ויישומה מתחילת דצמבר הקרוב״, אמר טליס, בתום הפגישה. ״הממשלה והשרים הרלוונטיים מבקשים למצוא מקורות מימון לכך״, הוסיף טלאיס בהצהרה. בהצהרה לא נמסרו פרטים על ההסכם.

 

נשיא איגוד העובדים הכללי בלבנון, בשארה אל-אסמר שאף הוא השתתף בפגישה אמר בתום הפגישה כי ״בעיות התחבורה משפיעות על 90% מהעם הלבנוני, שאינו מסוגל יותר להשתמש בתחבורה פרטית או ציבורית בגלל עלות הדלק המופקעת״.

 

ביום שלישי בבוקר הודיעו האיגודים של מגזר התחבורה בלבנון כי היום (יום רביעי) יהיה ״יום של זעם״, עם שביתה ומחאות נגד השכר הנמוך ומחירי הדלק הגבוהים.

 

עלות התחבורה בלבנון עלתה לרמה חסרת תקדים, בין אם מדובר ברכבים פרטיים ובין אם בתחבורה ציבורית, כתוצאה מהעלאת מחירי הדלק פי 12 בתוך שנה.