מכס דובאי: מעבדה ניידת לבדיקת מטענים

ציוד המעבדה הניידת כולל בין היתר מכשיר לחשיפת שטחים ריקים במכולות, מכשיר לייזר לסריקת מקומות צרים ומכשיר נוסף לגילוי מרחוק של סמים וחומרי נפץ


00:00 ,13.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

ציוד המעבדה הניידת כולל בין היתר מכשיר לחשיפת שטחים ריקים במכולות, מכשיר לייזר לסריקת מקומות צרים ומכשיר נוסף לגילוי מרחוק של סמים וחומרי נפץ
 
המנהל הכללי של המכס בנסיכות דובאי, אחמד בטי, חנך במרכז המכס של דובאי מעבדה ניידת לחשיפת סמים, חומרי נפץ וחומרים כימיים ונושאי קרינה המוברחים לתוך הנסיכות.
 
בהודעת המכס של דובאי נמסר כי המעבדה הניידת היא הראשונה מסוגה באיחוד הנסיכויות הערביות והיא מצוידת בציוד ומכשור טכנולוגי חדישים לחשיפת הברחות מסוגים שונים. המעבדה הניידת כוללת בין היתר מכשיר לחשיפת שטחים ריקים במכולות, מכשיר לייזר לסריקת מקומות צרים ומכשיר נוסף לגילוי מרחוק של סמים וחומרי נפץ וכן מכשירים לחשיפה מקרוב של סמים וחומרי נפץ. כן כוללת המעבדה הניידת מצלמת פיקוח וליווי חיצונית.
 
המעבדה הניידת אשר הוצבה במכס דובאי מחוברת ישירות למחשב בחדר המבצעים במשרד המכס הראשי ומעבירה מידע ישירות בזמן אמת על פעילותה ותוצאותיה.
 
המעבדה החדשה כבר הספיקה להוכיח כי ההשקעה בה משתלמת כאשר הצליחה לחשוף ניסיון להברחת סמים בקריית הלוגיסטיקה בדובאי וניסיון להברחת זיקוקים בנמל ג'בל עלי.
 
המנהל הכללי של מכס דובאי הבהיר כי המעבדה הניידת הוקמה על ידי מהנדסי המכס של דובאי, והיא נועדה לזרז את פעולות החיפוש והבדיקה בשטח ומגבירה את היעילות בבדיקת מטענים חשודים. במכס דובאי הבהירו כי הצלחת המעבדה הניידת הביאה להחלטה להקים יחידה דומה נוספת בקרוב.