מכס דובאי ערך מכירות פומביות למכירת סב"ן

מתחילת השנה ערכה רשות המכס 13 מכירות פומביות בשלושה סניפי מכס למכירת סחורה בלתי נתבעת אשר הניבו הכנסות בסך של 2 מיליון דולר


00:00 ,29.07.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מתחילת השנה ערכה רשות המכס 13 מכירות פומביות בשלושה סניפי מכס למכירת סחורה בלתי נתבעת אשר הניבו הכנסות בסך של 2 מיליון דולר
 
רשות המכס של נסיכות דובאי מדווחת כי מתחילת השנה ערכה 13 מכירות פומביות בשלושה סניפי מכס למכירת סחורה בלתי נתבעת. הכוונה לסחורות אשר בעליהן לא השלימו את הליכי המכס במסגרת התקופה אותה קובע החוק.
 
בסך הכל נמכרו במכירות פומביות אלה סחורות בסכום של 7.26 מיליון דירהם (2 מיליון דולר לערך). על פי הדיווח, בסניף המכס בג'בל עלי נערכו מתחילת השנה ארבע מכירות פומביות לסחורות שלא נדרשו אשר הניבו סכום של 4.41 מיליון דירהם (1.2 מיליון דולר) בכלל זה מכוניות, ברזל, עץ, רהיטים, צמיגים משומשים, חלקי חילוף לרכב, אופניים, מוצרי מזון, משחקים ומכשירי חשמל.
 
בסניף המכס בשדה התעופה של דובאי נערכו חמש מכירות פומביות בהן נמכרו סחורות בסכום של 2.73 מיליון דירהם (745,000 דולר לערך) אשר כללו הלבשה מוכנה, מנעלים, בדים, טלפונים ניידים, מצלמות, רהיטים, חלקי חילוף לרכב, חלקי חילוף למכונות.
 
נזכיר כי על פי חוק המכס של נסיכות דובאי סחורה אשר לא נדרשה, או לא הושלמו לגבייה הליכי השחרור ממכס עד תקופה של שלושה חודשים, מוצעת למכירה פומבית על ידי רשויות המכס.
 
יונס אבראהים, מנהל מחלקת המבצעים במכס דובאי, מסר כי רוב הכנסות המכירות הפומביות מועברות לתשלום המס המושת על המוצר וכן לכיסוי הוצאות המכירה, תשלום עבור הובלה ואחסנה.
 
הנקודה הבולטת בחוק המכס בנסיכות דובאי היא שהיתרה מועברת לפיקדון בחשבון רשות המכס ובעלי הסחורה המקוריים רשאים לדרוש אותה עד תקופה של שנה מתאריך המכירה.