מנהיגי מדינות ערב הקצו 158 מיליארד דולר לביטחון המזון והמים

המזכיר הכללי של הליגה הערבית עמרו מוסא הזהיר את המתכנסים כי זעם ההמונים במדינותיהם הגיע לשיא בשל ההתעלמות מבעיות כלכלה וחברה


00:00 ,20.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

הפסגה הכלכלית חברתית הבאה של מנהיגי מדינות ערב תתכנס בריאד בירת סעודיה בינואר 2013. זו הבשורה העיקרית בתום יום של דיונים בפסגה הכלכלית החברתית השנייה של מנהיגי מדינות ערב שנחתמה אתמול בעיר שרם אלשיח' במצרים.

עשרה מנהיגי מדינות ערביות אשר הטריחו את עצמם לסיני, סיכמו בתום ישיבה קצרה אשר נערכה בדלתיים סגורות, על הקצאת סכום של 158 מיליארד דולר לשמירה על ביטחון המזון במדינות ערב וזאת עד שנת 2030.

הפסגה הערבית העניקה בכך משמעות רחבה יותר למושג ביטחון לאומי וכללה בו גם את ביטחון המזון והמים של האזרחים תוך הפקת לקחים ממהפכת היאסמין בתוניסיה.

המזכיר הכללי של הליגה הערבית עמרו מוסא הזהיר את המתכנסים כי זעם ההמונים במדינותיהם הגיע לשיא בשל ההתעלמות מבעיות כלכלה וחברה.

מאוכזבים יצאו נציגי הרשות הפלסטינית אשר בקשתם לקבלת מימון בסכום של 430 מיליון דולר לפרויקטים של בנייה ותיירות בירושלים ולפיתוח מערכת הבנקאות ברשות הפלסטינית נדחתה לדיון בפסגה הקרובה של מנהיגי מדינות ערב הצפויה בבגדאד בירת עיראק בחודש מרץ הבא.