מניית DP World מאכזבת את המשקיעים

לאחר ציפיות גבוהות בתום ההנפקה בחודש שעבר הפסידה מניית החברה בין 20% ל-25% מערכה ומחירה עומד כיום על 1.10 דולר למנייה


00:00 ,23.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר ציפיות גבוהות בתום ההנפקה בחודש שעבר הפסידה מניית החברה בין 20% ל-25% מערכה ומחירה עומד כיום על 1.10 דולר למנייה
 
תדהמה ואכזבה היו מנת חלקם של המשקיעים הפרטיים במניית חברת ניהול הנמלים DP World בבורסה של דובאי בסוף השבוע. לאחר ציפיות גבוהות בתום ההנפקה בחודש שעבר, הפסידה מניית החברה בין 20% ל 25% מערכה ומחירה עומד כיום על 1.10 דולר למנייה.
 
העיתון "אלאיתיחאד" היוצא לאור באבו דאבי, בירת איחוד הנסיכויות הערביות, מדווח כי משקיפים בבורסה של דובאי מייחסים את הירידה התלולה בערך המנייה אשר נחשבה למנייה "בטוחה" להשקעה, לקביעת מחיר גבוה יחסית של 1.30 דולר למנייה בעת ההנפקה, לירידה בערך הדולר, המטבע בו מחושבות השקעות החברה ופעילותה ברחבי העולם בצד השמועות על כוונת ממשלת איחוד הנסיכויות הערביות לבטל את הצמדת המטבע המקומי לדולר האמריקאי עקב הירידות החדות בשערו.
 
בבורסה של דובאי מדווחים כי משקיעים פרטיים רבים לא יכלו לעמוד בהפסדים שנגרמו להם בעקבות ירידת ערכה של מניית DP ומכרו את אחזקותיהם בהפסד, כאשר הרוכשים הם קרנות ומשקיעים מוסדיים בבורסה של דובאי, אשר רכשו את המנייה במחיר נמוך.
 
העיתון מדווח עוד כי בבורסה של דובאי מביעים אכזבה מהיקף המסחר במנייה וזאת לאחר הבהלה בגדולה והביקושים למניית DP בעת הנפקתה, אשר הגדילו אל היקף הסחר בבורסה של דובאי בעשרות אחוזים.
 
בנוסף, מביעים בבורסה של דובאי חשש מכך שמצב מניית DP ואי ההצלחה היחסי של הנפקתה, יעכב הנפקת חברות גדולות אחרות באיחוד הנסיכויות אשר התכוונו לצאת לבורסה דוגמת חברת התעופה Emirates.