מסוף עקבה: תוספות שכר לעובדים

עובדי מסוף המכולות יזכו לתוספת של 4% לשכר הבסיס בהתאם להסכם קיבוצי הכולל הפעלה סביב השעון של המסוף ומבטיח תוספות שכר הדרגתיות לצד מענק שנתי ובונוסים על יעילות בעבודה


00:00 ,08.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הניהול של מסוף המכולות בנמל עקבה בדרום ירדן Aqaba Container Terminal (ACT) הודיעה על הענקת תוספת של 4% לשכר הבסיס של כל עובדי המסוף, וזאת החל משנת 2011. תשלום התוספת לעובדי מסוף המכולות בעקבה התבצעה בהתאם להסכם העבודה הקיבוצי אשר נחתם בשנה שעברה בין הנהלת החברה לבין איגוד עובדי הנמלים, בתוקף עד שנת 2012.

ההסכם המסדיר הפעלת מסוף המכולות כולל הפעלה סביב השעון והוא מבטיח תוספות שכר הדרגתיות לעובדי מסוף המכולות לצד מענק שנתי בגובה שכר יסוד חודשי לצד בונוסים על יעילות בעבודה וגידול בהיקפים. המנהל הכללי החדש של מסוף המכולות בעקבה סורן הנסן (Soren Hansen), מסר כי חברת הניהול של המסוף שמה לעצמה למטרה לדאוג לרווחת העובדים במסגרת ההשקעה בכוח אדם לצד ההשקעה בסכום של 235 מיליון דולר בפיתוח המסוף על מנת להביאו ליכולת טעינה ופריקה של 1.6 מיליון TEU בשנה בשנת 2013.

בשנת 2010 הכניסה חברת הניהול של מסוף עקבה לשימוש שני מנופי גשר STS המסוגלים לטפל ב-18 שורות של אוניות מכולה מטיפוס post panamax ולבצע 30 תנועות בממוצע בשעה. מסוף עקבה מדווח כי ממוצע האחסנה של מכולה בנמל ירד משלושה שבועות לשמונה ימים.

נזכיר כי, מסוף המכולות בנמל עקבה ACT הינו מיזם משותף של החברה לפיתוח עקבה ADC וחברת APM Terminals בעלת הזיכיון לניהול המסוף ל-25 שנה.