מצרים: 735 מיליון דולר הברחות הטכסטיל בשנת 2009

דו"ח שהוגש לפרלמנט מצביע על כך שיבואנים מדווחים על יבוא כמויות גדולות של בדים וטכסטיל המיועדים ליצוא חוזר, אולם מייצאים 50% בלבד כאשר היתר מגיע לשוק המקומי


00:00 ,10.03.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

דו"ח שהוגש לפרלמנט מצביע על כך שיבואנים מדווחים על יבוא כמויות גדולות של בדים וטכסטיל המיועדים ליצוא חוזר, אולם מייצאים 50% בלבד כאשר היתר מגיע לשוק המקומי
 
דין וחשבון שהוצג על ידי ועדת התעשייה בבית התחתון של הפרלמנט המצרי מגלה כי חל גידול בהיקף הברחות הלבשה מוכנה וטכסטיל בשנת 2009 דבר אשר הסב לחברות היצרניות הפעילות בתחום הטכסטיל במצרים נזק של 4 מיליארד לירות מצריות (735 מיליון דולר) בשנת 2009 בלבד.
 
הדו"ח הוצג על ידי חבר הפרלמנט מחמד פריד ח'מיס, בכיר התעשיינים במצרים ובעליה של יצרנית השטיחים Oriental Weavers אשר תיאר את המצב בנמלי מצרים בכל הקשור ליבוא בדים וטכסטיל, כ"שיטפון של בדים מתוצרת חוץ המוברחים מבלי לשלם מכס".
 
לדבריו, יבוא בלתי חוקי זה מציב אתגר בלתי אפשרי ליצרן המצרי. על פי הדו"ח שהוגש בפרלמנט המצרי, האשם העיקרי בגידול בהיקף ההברחות בתחום הטכסטיל הוא היעדר פיקוח מתאים על בדים ואביזרים המיובאים לאזורי הסחר החופשי והמיועדים ליצוא חוזר.
 
מחברי הדו"ח מצביעים על כך שיבואנים במצרים מדווחים על יבוא כמויות גדולות של בדים, טכסטיל ואביזרים המיועדים ליצוא חוזר, אולם מייצאים 50% בלבד כאשר היתר מוצא דרכו לשוק המקומי.