מצרים וארה"ב סיכמו על הרחבת הסכם ה-QIZ

ההסכם כולל בין היתר הסכמה על צירוף מחוזות בני סוויף מדרום לקהיר ואלמניא במצרים עילית לאזורי הסחר המועדפים


00:00 ,31.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם כולל בין היתר הסכמה על צירוף מחוזות בני סוויף מדרום לקהיר ואלמניא במצרים עילית לאזורי הסחר המועדפים
 
ארה"ב ומצרים חתמו בוושינגטון על הסכם לכינון שותפות אסטרטגית כלכלית בין שתי המדינות. ההסכם נחתם על ידי השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ, רשיד מחמד רשיד, ועל ידי שר המסחר האמריקאי, רון קירק.
 
השר המצרי מסר כי ההסכם כולל בין היתר הסכמה על צירוף מחוזות בני סוויף מדרום לקהיר ואלמניא במצרים עילית לאזורי הסחר המועדפים במסגרת ההסכם ליצור משותף באזורי תעשייה מועדפים QIZ, דבר אשר יאפשר ליצוא ממחוזות אלה לזכות בפטור מלא ממסים ומכסים בעת הכניסה לשוק האמריקאי.
 
השר המצרי מסר עוד כי הסכם השותפות מתייחס בין היתר גם לנושאי סחר ועידוד השקעות וקובע שתוקם קבוצת עבודה משותפת לשתי המדינות אשר תגיש בתוך שלושה חודשים תוכנית כוללת בתחום הקלת חילופי הסחר, שמירה על זכויות יוצרים והגנה על קניין רוחני, ניוד כוח אדם, אנרגיה מתחדשת ופיתוח טכנולוגיית המידע.
 
השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ הגדיר את ההסכם החדש כפותח "דף חדש בקשרים בין מצרים לארה"ב". היבוא האמריקאי ממצרים בשנת 2008 עמד על 2.4 מיליארד דולר ואילו היצוא של ארה"ב לארץ הנילוס עמד על 6 מיליארד דולר.
 
הסכם ה-QIZ מחייב קיומה של תשומה ישראלית במוצר בהיקף של 10.5%. על פי הנתונים הרשמיים במצרים, היצוא המצרי לארה"ב במסגרת הסכמי ה-QIZ הגיע בשנת 2008 ל-872 מיליון דולר מתוך 2.4 מיליארד דולר יצוא מצרי לארה"ב.