מצרים ותורכיה מהדקות את שיתוף הפעולה בתחום הכלכלה והסחר

שני השרים מתורכיה ומצרים נתנו חסות למפגש אנשי עסקים משתי המדינות בו השתתפו 400 אנשי עסקים מתחומים שונים


00:00 ,21.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

שני השרים מתורכיה ומצרים נתנו חסות למפגש אנשי עסקים משתי המדינות בו השתתפו 400 אנשי עסקים מתחומים שונים
 
שרי התעשייה והמסחר של מצרים רשיד מחמד רשיד ותורכיה ניהאט ארג'ואן סיכמו בתום מפגש בקהיר להדק את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחום הכלכלה והסחר.
 
השרים הודיעו כי הציבו למטרה להגביר את היקף חילופי הסחר בין שתי המדינות לעשרה מיליארד דולר בשנים הקרובות, וזאת באמצעות מספר צעדים לעידוד תנועת אזרחים, הון וסחורות ביניהן. הצעדים כוללים בין היתר ביטול הצורך באשרות כניסה לשתי המדינות, הגדלת מספר הטיסות ופתיחת סניפים של בנקים תורכיים במצרים.
 
כיום פועלות במצרים 295 חברות תורכיות המעסיקות 50,000 פועלים מצרים בקירוב. המפעלים התורכים המייצרים במצרים משתמשים בה כקרש קפיצה ליצוא מוצריהם למדינות אפריקה, אירופה וארה"ב.
 
שני השרים מתורכיה ומצרים נתנו חסות למפגש אנשי עסקים משתי המדינות בו השתתפו 400 אנשי עסקים מתחומים שונים. על המפגש העיבה הודעת השר המצרי רשיד כי מצרים בוחנת אפשרות להטיל מגבלות על יבוא פלדה מתורכיה, וזאת בעקבות הצפת השוק המצרי בפלדה מתורכיה.
 
מצרים הפכה לאחרונה לשוק אזורי לפלדה תורכית בשל הדרישה הגבוהה לתשומות לבנייה וההשקעות הגדולות של ממשלת מצרים בתחום התשתיות.
 
השר המצרי הבהיר כי ממשלת מצרים בוחנת את הצעדים החוקיים העומדים לרשותה להיענות לדרישת יצרני הברזל והפלדה במצרים ובמיוחד חברת  EZZ Steel אשר בעליה אחמד עז מקורב מאד שלטון.
 
השר התורכי הבהיר מצדו כי כל צעד אשר תנקוט מצרים להגבלת יבוא הפלדה מתורכיה יהיה מנוגד להסכם הסחר החופשי אשר נחתם בין שתי המדינות בשנת 2007.