מצרים: חמישה הרוגים בהתלקחות אש במטוס תובלה אוקראיני

המטוס נחת בשדה התעופה של לוקסור לחניית ביניים לצורך תדלוק בטיסה שיצאה משדה התעופה אנטבה באוגנדה ויעדה הסופי היה אוקראינה


00:00 ,22.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

המטוס נחת בשדה התעופה של לוקסור לחניית ביניים לצורך תדלוק בטיסה שיצאה משדה התעופה אנטבה באוגנדה ויעדה הסופי היה אוקראינה
 
רשות שדות התעופה של מצרים פתחה בחקירה לבירור נסיבות התאונה בה נספו חמישה אנשי צוות של מטוס תובלה אוקראיני כאשר אש אחזה במטוס בעת ששהה על המסלול לפני המראה מנמל התעופה בלוקסור שבמצרים.
 
ראש רשות התעופה האזרחית במצרים, עמאד סלאם, מסר כי על פי הבדיקה הראשונית, האש פרצה באחד ממנועי מטוס התובלה, מדגם אנטונוב 12, מעט לפני שהמריא מהשדה בשעה 04:18 בבוקר, לאחר שסיים תהליך תדלוק בנמל התעופה של לוקסור במצרים עילית.
 
בעקבות התאונה נפל המטוס במרחק של 700 מטרים ממסלול ההמראה אולם צוותי הכיבוי אשר נזעקו למקום לא הצליחו למנוע את התפשטות האש.
 
השר המצרי לתעופה הגנרל אחמד שפיק מסר כי התאונה לא השפיעה על תנועת המראות ונחיתות של מטוסים במקום. השר המצרי הוסיף בראיון לטלוויזיה המצרית כי במסגרת חקירת התאונה וכאמצעי ביטחון, התאחרו הטיסות בקו קהיר – לוקסור למשך שעה אחת בשעות הבוקר של יום שישי. לדבריו, צוותים של רשות התעופה האזרחית המצרית החלו בעבודת פענוח הקופסה השחורה של המטוס, באיסוף מידע בשטח וגביית עדויות מעדי ראייה.
 
עוד מסר השר המצרי כי נראה כי מדובר בניסיון המראה כושל של הטייס שנבע מטעות אנוש או מעומס יתר. המטוס נחת בשדה התעופה של לוקסור לחניית ביניים לצורך תדלוק בטיסה שיצאה משדה התעופה אנטבה באוגנדה ויעדה הסופי היה אוקראינה.
 
יצוין כי מטוס התובלה מדגם אנטונוב 12 הוא בעל ארבעה מנועים מתוצרת רוסית, הנמצא בשירות פעיל מאז תחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת. לאחרונה החליטו מדינות במפרץ לקרקע את המטוס ולאסור טיסותיו במרחב האווירי שלהן עקב ריבוי תאונות.