מצרים: יצואני ההלבשה מתלוננים על המשך מגיפת גניבות ממכולות

על פי הערכות היקף התופעה מגיע לעתים ל-25% מהיקף משלוח היצוא. נמל פורט סעיד מזרח מהווה המקום המרכזי בו מתבצעות הגניבות בין נמלי היצוא של מצרים


00:00 ,22.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי הערכות היקף התופעה מגיע לעתים ל-25% מהיקף משלוח היצוא. נמל פורט סעיד מזרח מהווה המקום המרכזי בו מתבצעות הגניבות בין נמלי היצוא של מצרים
 
מועצת יצואני ההלבשה והטקסטיל במצרים הגבירה את הפעילות וההתייעצויות בין חבריה על מנת למצוא דרכים להתמודד באופן יעיל עם תופעת הגניבות ממכולות המיועדות ליצוא.

מגדי טולבה, יו"ר מועצת יצוא ההלבשה והטקסטיל המצרית, העריך בראיון לעיתון המצרי "אלמסרי אליום" כי היקף התופעה מגיע לעתים ל-25% ממשלוח היצוא, וציין כי חברות אמריקאיות אשר התחקו אחר משלוחי יצוא ההלבשה המצרים רשמו 15 מקרים של גניבת מוצרי הלבשה ממשלוחים המיועדים אליהן, כאשר נמל פורט סעיד מזרח מהווה המקום המרכזי בו מתבצעות הגניבות בין נמלי היצוא של מצרים.

טולבה מסר לעיתון כי הבחין במו עיניו במוצרי הלבשה גנובים הנמכרים בשווקים הפתוחים בקהיר ובאלכסנדריה והדגיש כי המועצה בראשותו הכינה מזכר תלונה נוסף בנושא והעבירה אותו לידיעת משרדי התעשייה וסחר חוץ, התובלה, האוצר והפנים בבקשה לנקוט צעדים מיידיים על מנת לשים קץ לתופעה ולמנוע הפסדים נוספים ליצואנים המצרים.

במקביל הודיע טולבה כי מועצת יצואני ההלבשה והטקסטיל בוחנת אפשרות להוריד את גיל העובדים במפעלי ההלבשה והטקסטיל במצרים מ-18 שנים ל-16 שנים, וזאת על מנת להתגבר על המחסור בידיים עובדות ולאור העובדה שהמדינות המייבאות אינן מתנגדות למהלך. טולבה מסר עוד כי המועצה המצרית ליצוא הלבשה וטקסטיל קיבלה מענק מיוחד מהאיחוד האירופי לבניית מאגר מידע והקמת אתר אינטרנט למוצרי ההלבשה והטקסטיל המצריים.