מצרים לא תמנע מעבר ספינות חיל הים האיראני בתעלת סואץ

איראן תשלח ארבע פריגאטות לסייר בים התיכון וים סוף. בכיר ברשות תעלת סואץ ציין כי על פי אמנת קונסטנטינופול לא ניתן למנוע את מעבר האוניות


00:00 ,24.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בכיר ברשות תעלת סואץ מסר כי רשות התעלה לא תמנע מעבר אוניות של חיל הים האיראני בנתיב המים הבינלאומי. הבכיר המצרי הדגיש כי, על פי אמנת קונסטנטינופול משנת 1888 לא ניתן למנוע מעבר של אוניות בתעלת סואץ למעט אוניות של מדינות הנמצאות במצב מלחמה עם מצרים.

דבריו של הבכיר המצרי נמסרו לאחר הודעתו של בכיר בצבא איראן כי לראשונה תשלח כלי שיט של חיל הים האיראני לשייט במימי הים התיכון וים סוף אשר יחצו את תעלת סואץ. סגן מפקד חיל הים האיראני, האדמירל גולאם רזה ח'אדם בן ע'ם, מסר לסוכנות הידיעות האיראנית כי המדובר בשתיים עד ארבע פריגאטות אשר יבצעו את המשימות אשר תטיל עליהן מפקדת חיל הים האיראני הקשורות בעיקר למשימות הדרכה לצוערי חיל הים.

הבכיר בחיל הים האיראני הדגיש כי, המשימה הנוכחית יוצאת דופן מכיוון שהיא כוללת מעבר כלי השיט בתעלת סואץ. נזכיר כי איראן נמצאת במקום ה-28 ברשימת המדינות אשר אוניות שלהן חוצות את התעלה. בשנת 2010 חצו את תעלת סואץ 107 אוניות אשר הניפו דגל איראני ונשאו מטען כולל של 2.415 מיליון טון ברובו נפט לייצוא חומרים כימיים, דשנים, חומרי גלם ומתכות לייבוא.