מצרים מייקרת תעריפי הכניסה לאתרים ארכיאולוגיים

מחיר הכניסה למוזיאון הלאומי של מצרים בקהיר נסק ל-60 לירות מצריות ואילו דמי הכניסה לאתרים הארכיאולוגיים בלוקסור ואסואן ינועו בין 60 ל-100 לירות מצריות


00:00 ,11.09.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מחיר הכניסה למוזיאון הלאומי של מצרים בקהיר נסק ל-60 לירות מצריות ואילו דמי הכניסה לאתרים הארכיאולוגיים בלוקסור ואסואן ינועו בין 60 ל-100 לירות מצריות
 
המועצה העליונה לעתיקות השייכת למשרד התרבות במצרים הודיעה על העלאה של 25% בתעריפי הכניסה לאתרי עתיקות במצרים לתיירים וזרים.
 
המועצה העליונה לעתיקות העבירה ללשכת סוכני הנסיעות את רשימת התעריפים החדשה אשר תיכנס לתוקף החל מ-1.11.2008 על מנת שיהיה בידם זמן מספיק להכין את התעריפים החדשים לקראת מכירת חבילות לתיירים לעונת החורף הבאה.
 
המועצה המצרית הסבירה כי ההחלטה לייקר את תעריפי הכניסה לאתרים ארכיאולוגיים נועדה לשפר את מאזן הקרן לפרויקטים מיוחדים ולשיפוץ אתרים, הסובלת מירידה ניכרת בהכנסות עקב עלייה תלולה בהוצאות התפעול והקמת מוזיאונים חדשים לאחרונה.
 
על פי התעריפים החדשים נסק מחיר הכניסה למוזיאון הלאומי של מצרים בקהיר ל-60 לירות מצריות לתייר או זר (11.3 דולר), וכניסה לאולם בו מוצגות המומיות בתוך המוזיאון של קהיר תעלה 100 לירות מצריות (18.85 דולר). כניסה למוזיאון הקופטי החדש בקהיר תעלה 50 לירות מצריות (9.40 דולר) ואילו בכניסה לפירמידות יגבו המצרים 155 לירות מצריות (29 דולר לערך).
 
דמי הכניסה לאתרים הארכיאולוגיים בלוקסור ואסואן ינועו בין 60 לירות מצריות (11.3 דולר) ל-100 לירות מצריות (18.85 דולר), כאשר בכניסה לכל אתר נגבה מחיר נפרד.
 
ראש לשכת סוכני הנסיעות במצרים ח'אלד אלמנאווי הודיע כי פרסום תעריפי הכניסה החדשים לאתרי העתיקות במצרים התבצע בתום משא ומתן בין הלשכה בראשותו למשרד התרבות המצרי במטרה למנוע ייקור התעריפים עוד יותר. יצוין כי בכניסה לאתרים ארכיאולוגיים במצרים, נגבה מחיר נמוך בהרבה ממקומיים לעומת תיירים וזרים וזאת על מנת לעודד את תיירות הפנים ולאפשר לקבוצות ובתי ספר מקומיים לבקר באתרים אלה.