מצרים מסבסדת את תעשיית ההלבשה והטכסטיל

השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ הודיע כי הקצה סכום של 100 מיליון לירות מצריות - 17.5 מיליון דולר, לסבסוד מפעלים המייצרים הלבשה וטכסטיל במצרים וזאת על מנת למנוע את קריסת הענף בעקבות כניסתן לתוקף של תקנות חדשות להורדת מסים ומכסים המושתים על מוצרי הלבשה וטכסטיל


00:00 ,31.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ רשיד מחמד רשיד הודיע כי הקצה סכום של 100 מיליון לירות מצריות  - 17.5 מיליון דולר, לסבסוד מפעלים המייצרים הלבשה וטכסטיל במצרים וזאת על מנת למנוע את קריסת הענף בעקבות כניסתן לתוקף של תקנות חדשות להורדת מסים ומכסים המושתים על מוצרי הלבשה וטכסטיל מיובאים.
 
השר המצרי הבהיר כי משרדו נוקט בצעדים על מנת להילחם בתופעת הברחות ההלבשה והטכסטיל למצרים ולהקטין את השפעתה על השוק המקומי. במסגרת צעדים אלה החליט מרד האוצר המצרי בחודש פברואר 2007 להוריד את רף המס והמכס המושתים על קשת רחבה של מוצרי הלבשה מוכנים וחומרי גלם לתעשיית הטכסטיל וזאת במסגרת הצעדים למלחמה בהברחות.
 
השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ הדגיש כי משרדו דבק בתוכנית להגדיל את יצוא מגזר ההלבשה והטכסטיל בשנת 2008 לכדי 4.5 מיליארד דולר.
 
בתוך כך, נערך בעיר התעשייה "עשירי ברמדאן" טקס הנחת אבן הפינה למפעל טכסטיל תורכי בהשקעה כוללת של 35 מיליון דולר. המפעל צפוי להעסיק 1,200 עובדים והוא מצטרף ל 66 חברות תורכיות הפועלות במצרים בתחום הטכסטיל, כלי רכב, ריהוט ועורות.