מצרים: צניחה בפעילות נמל "אלעין אלסוח'נה" מתחילת השנה

הפעילות של פריקת וטעינת מכולות בנמל ברבעון הראשון של 2011 צנחה ב-50%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זאת עקב השינויים הפוליטיים במדינה וחוסר הוודאות בכלכלה המקומית


00:00 ,13.04.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת ניהול הנמליםDP WORLD בעלת הזיכיון לניהול מסוף המכולות בנמל "אלעין אלסוח'נה" לחוף ים סוף במצרים מדווחת על צניחה של 50% בטעינה ופריקה של מכולות בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2011, וזאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

איימן בדווי המנהל המסחרי של המסוף הממוקם מדרום לעיר סואץ מסר כי, המספרים מלמדים על ירידה מ-48 אלף TEU בחודש דצמבר 2010 ל-38 אלף TEU בלבד בחודש מרץ 2011, ממוצע נסיגה של 30%. לדבריו, הירידה בפעילות מיוחסת לאירועים האחרונים בזירה הפנימית במצרים, וכן לחוסר הוודאות בכל הקשור למצב הכלכלה המקומי מול ההתפתחויות בזירת הסחר העולמית.

בדווי הטעים כי, הצניחה גדולה אף יותר בתחום הייצוא בשלושת החודשים הראשונים של השנה, לעומת הרבעון האחרון של השנה שעברה ונאמדת ב-60% עד 70%. הסיבה לירידה התלולה בייצוא מיוחסת להפסקת הייצור בכמה מפעלים, חוסר השקט במגזר העבודה, העדפת יצרנים למכור לשוק המקומי במקום לייצוא ובעיות תובלה יבשתית עקב היעדר אבטחה בכבישים.

לדבריו, קווי הספנות הבינלאומיים לא הפסיקו את פעילותם במסוף נמל "אלעין אלסוח'נה", אולם ניכר כי הפחיתו את מספר האוניות הפוקדות את המסוף מדי חודש.