מצרים: קריאה למלחמה בתופעת גניבת מכולות מהנמלים

תופעת גניבת המכולות גברה בעיקר בנמלים אשר נמסרו לאחרונה לניהול של חברות בינלאומיות זרות, החסרות ניסיון מספיק להתמודדות עם "אופי העבודה במצרים"


00:00 ,13.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט
יבואנים במצרים מתלוננים על התגברות תופעת גניבת מכולות מלאות בסחורות הממתינות בנמליה של המדינה. העיתון המצרי "אלמסרי אליום" מדווח מפי בכיר בתחום הספנות במדינה כי למרות נקיטת אמצעים להרחבת הפיקוח על מכולות בנמלי מצרים, בעיקר בתחום הטכנולוגי, מתפשטת תופעת גניבת המכולות והאצבע המאשימה מופנית לעובדים בתוך הנמלים במצרים.
 
לדברי המקור המצרי תופעת גניבת המכולות גברה בעיקר בנמלים אשר נמסרו לאחרונה לניהול של חברות בינלאומיות זרות, החסרות ניסיון מספיק להתמודדות עם "אופי העבודה במצרים" כהגדרתו. כך, דווקא בנמלי הים הוותיקים בהם לא הורכבו מערכות טכנולוגיות מתקדמות, לא נרשמה לאחרונה התגברות בתופעת גניבת המכולות. מקור ברשות נמלי פורט סעיד הכחיש בתגובה לעיתון המצרי קיומן של כנופיות מאורגנות לגניבת מכולות יבוא או יצוא בנמלי פורט סעיד מזרח ומערב, ומדגיש כי התופעה היא מקומית ומטופלת על ידי שלטונות אכיפת החוק במצרים.
 
בנמלי פורט סעיד מזרח ומערב הוקמה לאחרונה נקודת משטרה הפועלת לסיכול גניבות ופעילות פלילית הקשורות בנמלים מכל סוג. קפטן עאטף מרואני, לשעבר בכיר בתחום הספנות במצרים, קורא לשלטונות לפעול לצמצם את תופעת גניבת המכולות מהנמלים, שכן היא משליכה על תדמיתו של הנמל בקרב נמלים בעולם מבחינה ביטחונית, איכות השירות ויעילותו.