מצרים: שדה תעופה חדש במצרים עילית

שדה התעופה החדש, שנחשב לשלישי בגודלו במצרים, נחנך בטיסה ראשונה של חברת התעופה הלאומית Egypt Air. השדה הוקם בהשקעה של 62 מיליון דולר


00:00 ,18.11.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

שדה התעופה החדש, שנחשב לשלישי בגודלו במצרים, נחנך בטיסה ראשונה של חברת התעופה הלאומית Egypt Air. השדה הוקם בהשקעה של 62 מיליון דולר
 
שדה תעופה חדש הצטרף למפת שדות התעופה במצרים, שדה התעופה הבינלאומי על שם הנשיא מובארכ בעיר סוהאג במצרים עילית. השדה נחנך בטיסה ראשונה של חברת התעופה הלאומית Egypt Air לשדה התעופה של נסיכות כווית. טיסת החברה המצרית מספר 623 שבה מכווית באותו יום וחנכה בכך את השדה, אשר נחנך על ידי הנשיא מובארכ בחודש מאי שעבר.
 
השדה הוקם בהשקעה של 350 מיליון לירות מצריות (62 מיליון דולר) והוא משתרע על שטח של 18 קילומטר מרובע מדרום לעיר סוהאג במצרים עילית. שדה התעופה החדש, הנחשב לשלישי בגודלו במצרים, מצויד במסלול המראה ונחיתה מטיפוס C4 באורך שלושה קילומטר ורוחב 45 מטר ומחוברים אליו שלושה מסועים למטוסים המסוגלים לקלוט ששה מטוסים.
 
שדה התעופה כולל 33 מבנים, בכלל זה בית הנתיבות המסוגל לטפל ב-400 נוסעים בשעה בממוצע ומגדל פיקוח. חברת התעופה המצרית הודיעה כי תבצע שתי טיסות פנימיות בשבוע לשדה בסוהאג ושלוש טיסות בשבוע בקו לכווית.
 
במקביל, מבצעת חברת התעופה הכוויתית  Kuwait Airways טיסות לשדה החדש. שתי החברות מתחרות על נתח השוק של העובדים המצרים ממצרים עילית וכן מציעות למשפחות ואנשי עסקים מכווית חבילות נופש באתרים בדרומה של מצרים.