נמל עקבה: חזרה לעבודה לאחר שיבושים

בעימותים עם כוחות המשטרה נפצעו חמישה עובדים ונעצרו כ-70 עובדים. העובדים דרשו מהממשלה לשפר את תנאי העסקתם


00:00 ,03.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בעימותים עם כוחות המשטרה נפצעו חמישה עובדים ונעצרו כ-70 עובדים. העובדים דרשו מהממשלה לשפר את תנאי העסקתם
 
העבודה בנמל עקבה חוזרת בהדרגה לשגרה בעקבות שיבושים קשים אשר התקיימו בסוף השבוע. על פי הדיווחים מהממלכה נגרמה פגיעה קשה בעבודת הנמל עקב שביתת שבת של עובדי רשות הנמלים הירדנית ועימותים עם כוחות המשטרה הירדנית אשר הביאו לפציעת חמישה עובדים ומעצר עשרות.
 
סוכנות הידיעות הרשמית של ירדן "פטרה" דיווחה מפי ראש רשות הנמלים של ירדן עוואד אלמעאייטה כי הנמל חוזר בהדרגה לעבודה בפעילות מלאה במיוחד במסוף הפוספטים.
 
הבכיר הירדני הביע תקווה שהפוספטים יהיו מוכנים להעמסה בתוך 72 שעות והאשים את העובדים בפגיעה מכוונת בעבודה ובהשחתה מכוונת של ציוד. חבר ועד העובדים בנמל עקבה חמאד טראוונה מסר כי שביתת העובדים בשטח הנמל נבעה "מהחלטות לא הוגנות של ההנהלה הפוגעות בזכויות הכספיות של העובדים".
 
3,650 איש עובדים בנמל עקבה והם דורשים מהממשלה להגדיל את משכורותיהם, להגדיל את ההשתתפות בשכר הדירה וכן לתת להם עדיפות ברכישת דירות למגורים בעקבה.
 
אתמול שוחררו כל 70 העובדים אשר נעצרו בידי כוחות המשטרה של ירדן. צוות מיוחד למשא ומתן אשר מינה ראש ממשלת ירדן נאדר אלד'הבי הודיע כי הגיע לאחר ישיבה מרתונית אמש בת תשע שעות, לסיכום עם נציגות עובדי הנמל וראש רשות הנמלים של ירדן לפיה ישולם במשכורת חודש ספטמבר מענק חד פעמי לעובדי נמל עקבה בשיעור של 7 מיליון דינר ירדני (9.8 מיליון דולר) אשר יחולקו לעובדי הנמל הירדנים בשיעור של 1,000 דינר (1,410 דולר) ו-500 דינר (705 דולר) לעובד זר וזאת לסיוע במגורים.