סעודיה השיקה את ״אסטרטגיית התחבורה והלוגיסטיקה הלאומית״

התכנית המקיפה, שהושקה על ידי יורש העצר מוחמד בן סלמאן, שואפת למצב את הממלכה כמרכז לוגיסטי עולמי המחבר שלוש יבשות ולשפר את שירותי התחבורה כך שיתמכו ב״חזון 2030״ של סעודיה


09:38 ,30.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

יורש העצר של סעודיה, מוחמד בן סלמאן, השיק ביום רביעי את ״אסטרטגיית התחבורה והלוגיסטיקה הלאומית״ של מדינתו. התוכנית המקיפה שואפת למצב את הממלכה כמרכז לוגיסטי עולמי המחבר שלוש יבשות ולשפר את כל שירותי התחבורה כך שיתמכו ב״חזון 2030״ של סעודיה.

 

״אסטרטגיה זו תחזק את היכולות האנושיות והטכניות בתחום התחבורה והלוגיסטיקה בממלכה״, הצהיר יורש העצר. ״זה ישפר את הקשר עם הכלכלה העולמית ויאפשר למדינתנו להפיק תועלת ממיקומה הגיאוגרפי, בין שלוש יבשות, לגוון את הכלכלה שלנו על ידי הקמת תעשיית שירותי לוגיסטיקה מתקדמת, לבנות מערכות שירותים איכותיות ויישומם״, הוא צוטט כאומר.

 

לדברי בן סלמאן, התחומים שיכוסו על ידי האסטרטגיה כוללים פיתוח תשתיות, השקת מספר פלטפורמות ואזורי לוגיסטיקה בממלכה, יישום מודלים ומערכות הפעלה מתקדמות ובניית ושיפור שותפויות בין הממשלה לבין המגזר הפרטי. האסטרטגיה החדשה מבקשת גם לשפר את יכולות תחום המטען האווירי של סעודיה על ידי הכפלתן לכ-4.5 מיליון טון בשנה.