עיראק רוכשת 40 מטוסי בואינג

היקף העסקה הכולל מוערך בששה מיליארד דולר. בואינג תספק המטוסים לחברת התעופה של עיראק במהלך השנים 2013-2014


00:00 ,20.02.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

היקף העסקה הכולל מוערך בששה מיליארד דולר. בואינג תספק המטוסים לחברת התעופה של עיראק במהלך השנים 2013-2014
 
דובר בשם ממשלת עיראק מסר בבגדאד כי ועדת שרים מטעם ממשלת עיראק אישרה עסקה לרכישת 40 מטוסים חדשים מיצרנית המטוסים בואינג, וזאת במטרה לעבות את צי המטוסים שברשות חברת התעופה הלאומית.
 
הדובר מסר כי בהחלטת הממשלה בבגדאד נמסר כי בנוסף לרכישת 40 מטוסים חדשים תשמור ממשלת עיראק על אופציה לרכישת 10 מטוסים נוספים, וזאת בנוסף לארבעה מטוסים משומשים אשר יירכשו באמצעות בואינג ושישה מטוסים משומשים נוספים אשר יירכשו מחברת Bombardierהקנדית.
 
היקף העסקה הכולל מוערך בששה מיליארד דולר והמטוסים מהחברה הקנדית יסופקו בשנת 2009 בעוד בואינג תספק המטוסים לחברת התעופה של עיראק במהלך השנים 2013-2014.
 
העיתון העיראקי "אלסבאח", המדווח על הידיעה, אינו מפרט את דגמי המטוסים שיירכשו, אולם מזכיר כי במקביל מתכוונת ממשלת עיראק לפתח את חברת התעופה הלאומית ולהוסיף טיסות מבגדאד ליעדים חדשים ברחבי העולם. בין היעדים שהוזכרו לונדון, פרנקפורט, קראצ'י ומנאמה בירת בחריין.
 
עוד מדווח העיתון כי ממשלת עיראק מתעתדת בסוף השנה להפריט את חברת התעופה הלאומית של עיראק הנמצאת בבעלות מלאה של ממשלת בגדאד ולמכור את מניות השליטה בשלוש יחידות של החברה בכל הקשור לתחזוקה ושירותי קרקע למשקיעים זרים תמורת סכום של 100 מיליון דולר.
 
חברת התעופה של עיראק חידשה את פעילותה בשנת 2004 לאחר נפילת משטרו של הרודן העיראקי סדאם חוסיין והיא מפעילה טיסות לרבת עמון, קהיר, דמשק, בירות ודובאי באמצעות מטוסים חכורים.