עקבה: הקמת נמל חדש לפוספטים

הנמל החדש לפוספטים יכלול רציף באורך 250 מטר ויוכל לטעון 6 מיליון טון פוספטים בשנה וכן יהיה בעל יכולת לקלוט את אוניות הדור החדש. הנמל החדש יושלם בשנת 2012


00:00 ,10.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הנמל החדש לפוספטים יכלול רציף באורך 250 מטר ויוכל לטעון 6 מיליון טון פוספטים בשנה וכן יהיה בעל יכולת לקלוט את אוניות הדור החדש. הנמל החדש יושלם בשנת 2012
 
החברה לפיתוח עקבה ומכרות הפוספטים של הממלכה חתמו על הסכם להקמת נמל חדש בעקבה ליצוא פוספטים. הנמל החדש יכלול שטח אחסנה, פריקה וטעינה על בסיס BOTלתקופה של חמש שנים בהשקעה שהיקפה 150 מיליון דינר ירדני (212 מיליון דולר).
 
הנמל החדש לפוספטים יכלול רציף באורך 250 מטרים ויהיה בעל יכולת לקלוט את אוניות הדור החדש ולטעינה של ששה מיליון טון פוספטים בשנה. ההסכם נחתם על ידי מנכ"ל החברה לפיתוח עקבה, עימאד פאח'ורי, ונשיא מועצת המנהלים של חברת מכרות הפוספטים הירדנית, ואליד אלכורדי, ועל פיו תקבל חברת מכרות הפוספטים של ירדן את הזיכיון לפיתוח, הקמה, מימון והפעלה של נמל הפוספטים החדש למשך 30 שנה.
 
הנמל החדש צפוי להיות מוקם באתר החדש המיועד לנמל עקבה לאחר העתקתו דרומית לעיר והשלמתו מיועדת לשנת 2012. ברשות לפיתוח עקבה מציינים כי ההסכם להקמת נמל הפוספטים החדש מדרום לעקבה, יאפשר לחברה לפיתוח עקבה להמשיך בצעדים להעתקת נמל עקבה דרומה.
 
בתוך כך, ראש הרשות הכלכלית בעקבה חוסני אבו גידא הודיע בישיבת הפרלמנט ברבת עמון כי ממשלת ירדן חתמה על הסכם עם חברת ההשקעות "אלמעבר" מאיחוד הנסיכויות הערביות לפיתוח שטח נמל עקבה הנוכחי לאחר העתקתו לאתר החדש בדרום מפרץ עקבה. היקף ההסכם 5 מיליארד דולר והוא מתייחס לפיתוח שטח כולל של 3,200 דונם אשר יפונו בנמל עקבה הנוכחי ובשטחים סמוכים לו.
 
על פי ההסכם, השטחים יימסרו לחברה בשלושה שלבים במשך חמש שנים. על פי התוכניות תהפוך הטיילת הצפונית של העיר עקבה לאחד ממרכזי התיירות והעסקים החשובים לחוף הים האדום. בעיר עקבה מצפים כי הפרויקט החדש יביא ליצירת 15 אלף מקומות עבודה בתיירות, נכסים ובניין.