פורט סעיד: כתמי שמן ונפט עקב דליפה מאוניות

שלטונות תעלת סואץ ונמל פורט סעיד מזרח הכריזו על מצב חירום סביבתי לאחר שני מקרים של זיהום מי הים באזור נמל פורט סעיד מזרח


00:00 ,16.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שלטונות תעלת סואץ ונמל פורט סעיד מזרח הכריזו על מצב חירום סביבתי לאחר שני מקרים של זיהום מי הים באזור נמל פורט סעיד מזרח.
 
במקרה הראשון, התפשט כתם שמן בנתיב המוביל לתעלת סואץ מצפון. על פי הדיווחים כתם הנפט המשתרע על שטח של 4,000 מטרים נוצר עקב תאונה בה התנגשה מכלית הנושאת דגל ליבריה ברציף נמל פורט סעיד מזרח בעת ניסיון של הקפטן לעגון בנמל.
 
ראש רשות נמל פורט סעיד הגנרל ימיה אבראהים סדיק מסר כי התאונה גרמה ליצירת חור בגוף האונייה, דבר שהביא לדליפת השמן. שלטונות הנמלים של מצרים עצרו את האוניה והקימו ועדת חקירה בהשתתפות מומחים בנסיבות המקרה להערכת הנזק שנגרם לרציף.
 
במקרה השני שפכה האונייה Oil Travelerהנושאת דגל בליז כמות גדולה של נפט דבר אשר גרם להיווצרות כתם נפט באורך של 120 מטרים ורוחב 4 מטרים במרחק 4 מילי ימי מחוף פורט סעיד . 
 
סוכנות הידיעות הרשמית של מצרים מדווחת כי יחידות הצלה וצוותים מיוחדים של רשות תעלת סואץ, רשות נמל פורט סעיד בשיתוף עם המשרד המצרי לאיכות הסביבה החלו בפעולות דחופות להשתלטות על כתמי השמן והנפט.