קו ספנות חדש בין אלכסנדריה וונציה

ההסכם מהווה חלק מההסכם לשת"פ בילטראלי בתחום הספנות והוא חלק מרצונה של מצרים להפעיל תוכנית למעבר יצוא תוצרת חקלאית מצרית למדינות האיחוד האירופי


00:00 ,12.10.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם מהווה חלק מההסכם לשת"פ בילטראלי בתחום הספנות והוא חלק מרצונה של מצרים להפעיל תוכנית למעבר יצוא תוצרת חקלאית מצרית למדינות האיחוד האירופי
 
שר התחבורה המצרי מחמד מנסור הודיע כי מצרים ואיטליה סיכמו על הפעלת קו ספנות סדיר בין נמלי אלכסנדריה וונציה. ההסכם על פתיחת קו הספנות החדש מהווה חלק מההסכם לשיתוף פעולה בילטראלי בתחום הספנות.
 
השר המצרי הדגיש לאחר שנפגש בקהיר עם שר החקלאות האיטלקי כי מטרת פתיחת קו הספנות החדש להגדיל את תנועת חילופי הסחר והיצוא המצרי לאיטליה וכן למדינות אירופה בכלל דרך נמלי איטליה וזאת במסגרת רצונה של מצרים להפעיל את תוכנית "המעבר הירוק" של יצוא תוצרת חקלאית מצרית למדינות האיחוד האירופי.
 
עוד סוכם כי מצרים ואיטליה יקימו ועדה טכנית משותפת שתכלול בכירים מנמלי אלכסנדריה וונציה שמטרתה להקל על הליכי הסחר בין שתי המדינות תוך לקיחה בחשבון שנמליה של איטליה מהווים שער חשוב להעברת יצוא מצרי לאירופה, ואילו נמליה של מצרים מהווים שער לכניסת מוצרים מאירופה לשווקים באפריקה ובמזרח התיכון.