רוסיה שולחת אוניית מלחמה למפרץ עדן בעוד פעולות הפיראטים נמשכות

בשבוע שעבר השתלטו פיראטים על אוניית משא אוקראינית מול חופי סומליה. על סיפון האונייה נמצא מטען של נשק כבד, חלקי חילוף, תחמושת ו-33 טנקים מדגם טי 72 המיועדים לצבא קניה


00:00 ,28.09.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בשבוע שעבר השתלטו פיראטים על אוניית משא אוקראינית מול חופי סומליה. על סיפון האונייה נמצא מטען של נשק כבד, חלקי חילוף, תחמושת ו-33 טנקים מדגם טי 72 המיועדים לצבא קניה
 
רוסיה הודיעה בסוף השבוע כי שלחה אוניית מלחמה לפעולה נגד הפיראטים במפרץ עדן. דובר חיל הים הרוסי איגור דיאגלו מסר במוסקבה כי ההחלטה התקבלה לאחר שפיראטים השתלטו על אוניית סוחר כשעל סיפונה מטען ואזרחים רוסים.
 
ביום ה' האחרון השתלטו פיראטים על אוניית משא אוקראינית מול חופי סומליה אשר היתה בדרכה לעגון בנמל מומבסה בקניה. האונייה הפליגה מהים הבלטי והיתה אמורה לעגון בנמל מומבסה בתאריך 27.9.2008 כשעל סיפונה מטען של נשק כבד, חלקי חילוף, תחמושת ו-33 טנקים מדגם טי 72 המיועדים לצבא קניה.
 
מדיווחים מסומליה עולה כי ממשלת אוקראינה מנהלת משא ומתן עם החוטפים אשר דרשו בתחילה כופר בסך 35 מיליון דולר לשחרור האונייה וצוותה אך הורידו דרישתם לחמישה מיליון דולר בלבד.
 
בתוך כך מדווחת התקשורת במפרץ כי אונייה מצרית שנחטפה בידי פיראטים על צוותה המונה 25 איש ב-6.9 שוחררה תמורת תשלום כופר בסך 600 אלף דולר. כן שחררו הפיראטים בסוף השבוע את האונייה היפנית "סטלה מריס" אשר נחטפה עוד ב-20.7 כשעל סיפונה צוות המונה 20 איש אזרחי הפיליפינים ומטענה אבץ ועופרת.
 
במקביל, נתקבלו בסוף השבוע בנמל עדן בתימן אותות מצוקה מהספינה הבריטית "ת'ורסטאר" המשייטת במרחק מאה מייל לערך מהחוף במפרץ עדן ואשר הותקפה בידי פיראטים. האונייה היתה בדרכה מדרום מזרח אסיה ועל סיפונה מטען של עץ. עוד אושרו הידיעות על חטיפתה של מכלית יוונית הנושאת חומרים כימיים על צוותה המונה 19 איש.