תעלת סואץ בוחנת תוכנית להעמקת השלוחות

הנהלת תעלת סואץ החלה בתסקירים לבדיקת היתכנות להעמקת כל השלוחות בתעלה מ 42 עד 45 רגל ל 66 רגל על מנת להקל על כניסת אוניות ומכולות ענק לתעלה.


00:00 ,14.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת תעלת סואץ החלה בתסקירים לבדיקת היתכנות להעמקת כל השלוחות בתעלה מ 42 עד 45 רגל ל 66 רגל על מנת להקל על כניסת אוניות ומכולות ענק לתעלה.
 
גלאל אלדיב, יועצו של ראש רשות תעלת סואץ מסר כי העמקת השלוחות יביא להקטנת זמן ההמתנה של אוניות, יגדיל את יכולת התמרון שלהן  ויאפשר שימוש בשלוחות כתחנות המתנה לאוניות לפני כניסתן לתעלה למעבר.
 
תעלת סואץ כוללת ארבע שלוחות ראשיות באורך כולל של 78 קילומטר, שלוחת פורט סעיד, באורך 36.5 קילומטר ובעומק 42 רגל,  שלוחת אלבלאח באורך 9 קילומטר ובעומק 45 רגל, שתיהן בכניסה הצפונית לתעלה וכן שלוחת התמסח באורך 5 קילומטר ובעומק 42 רגל בקטע המרכזי של התעלה ליד אסמאעיליה ושלוחת דברסואר במקטע הדרומי באורך 27.5 קילומטר ובעומק 42 רגל.
 
נזכיר כי דוברה הרשמי של רשות תעלת סואץ מחמד עבדאלוהאב מסר לאחרונה כי הרשות נוטה לא לבצע את השלב הבא של פרוייקט העמקת התוואי עד כדי 72 רגל, דבר שיאפשר מעבר של מכליות נפט ענקיות.
 
הדובר המצרי ציין כי מהנתונים הקיימים בשוק התובלה הימית וממחקרים שערכה רשות התעלה עולה שהמגמה בקרב מתכנני מכליות נפט הוא לא להגדיל את תכולתן מעבר ל 330 אלף טונות בשל הסכנות הגוברות בפעילות של מכליות ענק מסוג כזה.
 
כיום מתירה תעלת סואץ מעבר מכולות הנושאות מטען כולל של 200 אלף טון ובמהלך השנה הנוכחית תשלים תעלת סואץ את השלב החדש בפרוייקט העמקת התעלה עד כדי 66 רגל במקום 62 רגל בעלות כוללת של כ 250 מיליון דולר.